torsdag, januari 05, 2012

Mål 2012

2012.

Smaka på det, 2012. Det känns bra, riktigt bra.
2012 - might be the best year, 30 here we go!

Nyårslöften ger jag alltid more or less varje år. Till detta år, sista på 20-talet, tänkte jag prova något nytt. Något mer mätbart och något som kommer pågå under hela året. Även om jag bara slarvar och "felar" är resultatet som kan visas upp 31 december 2012 som gäller.
Några håller jag för mig själv för att inte misslyckas med, det jag officiellt kan erkänna kommer här. 31 december 2012 ska jag kunna se tillbaka på året då jag:

- Införskaffat mig en hund. Nu har jag kommit fram till ras (99,1% i alla fall) - en Cavalier King Charles Spaniel. Hundböcker är införskaffade, olika kennlar kontaktade, information om rasen och hundägandet samlad, chefer underrättade. Målet är framåt senvåren-sommaren, att ha en egen liten valp.

- Spara en större summa pengar till buffertutgifter.

- Sluta upp med mina nagelbitar-dumheter.

- Sätta mig ner och bestämma min framtid. Stockholm eller Göteborg? Sälja eller flytta tillbaka?

Hello gose. En liten BellaBus eller kanske en liten Ralphie.
Det återstår att se vad 2012 har att erbjuda.

Inga kommentarer: