torsdag, januari 05, 2012

Julfilmen


Stort hås kring årets julfilm. Och då pratar jag i n t e om Stig-Helmer. Så, som beskedliga svenskar gick även jag och bror igår snällt i ledet och såg The girl with the dragon tattoo, trots att vi läst böckerna och sett den svenska versionen. Som alla andra. För nyfikna var vi ju.

Jag sällar mig inte till den applåderande och imponerande skaran. Den var okej, kanske inte bio-värd men snygg och det syntes att de hade stor budget. Att jag vet folk som medverkat i produktionen, sett lite av inspelningen av tunnbane-scenen och att CJ's Spettan var med gjorde upplevelsen trevligare. Produktionen kändes så nära på något sätt. Och att andra länder får möjligheten att uppleva Stockholm och Sverige även ur Hollywoods synvinkel, det känns fint. Därför hoppas jag de filmer tvåan och trean också. Bara för att.

Inga kommentarer: