tisdag, mars 30, 2010

Massage, tack!

Förra helgen utövade jag någon form av rörelse i följd som skulle påminna om styrketräning, ja skratta inte, men något gick fel och jag skadade mig. Först var det misstänkt likt träningsvärk men när det gått nästan en och en halv vecka börjar jag undra. Denna smärta befinner sig i området kring nyckelbenet på vänstersida och jag har dålig koll på muskler men jag är ytterst tveksam att det finns just någon där. Nej, axeln är absolut inga problem med. Men däremot, problem har jag lite med den vänstra armen som följd av denna "felutövade övning". Lägg därtill att jag i torsdags bar extremt tunga kassar som nu gjort mig extremt känslig i vänster hand. När jag vilar arm och hand sticker det lite här i var (främst i just handen och i underarmen) men det onda försvinner så fort som jag rör på armen. För mesta går det ju då bra eftersom det är bara att aktivera men tänk när jag ska lägga mig och sova och försöka slappna av. Ajajaj!

Och som inte det vore nog, hela kvällen har jag haft ont vid nyckelbenet men bakom nacken så att säga. Ska det aldrig ta slut? Jag är ju uppenbarligen stel som en pinne, jag är i enormt behov av massage. Krull-Steffo; var är du när man behöver dig som bäst?

Ja, nu har jag gnällt för idag. Hepp. Imorgon ny dag!

Inga kommentarer: