onsdag, mars 31, 2010

Bra dag på stan

Jag går inte speciellt ofta på stan bara för att. Erkände för Nivvan idag att mina årskostnader för kläder är extremt låga. Mindre än vad vissa spenderar månadsvis. Går jag på stan är det oftast på grund av ett visst inköpsbehov. Idag var det annorlunda. Nivvan och jag strögick i butiker, och många blev det. Jag är en sådan som klarar fyra-fem butiker, sedan blir jag less och följer trött och halvt ovilligt efter. I sånna lägen är pitstop för någon form av påfyllning nödvändigt. Men inte idag. Vi traskade och traskade, in och ut, ut och in. Och det utan att köpa något, det var faktiskt kul att bara titta runt. Lite folk på stan, regnigt väder, alltså en bra kombo. Till slut blev det dock en bunt armband, wohoo. Dagens kärlek blev ett par skor jag tyvärr inte köpte. Visserligen extrema kopior av ett par Gucci-ballerinas, men då de var en tiondel billigare och tillgängliga här i Göteborg ska jag slå till. Synd att de var svarta, är mer på jakt efter färgglada vårskor, men de är åtminstonde klassiska och funkar till mycket. Jag tror på't. Och sen är jag i behov av outfits till kommande Malmö-resa innehållandes både födelsedagsfest och stand-up. Det här var bara en warm-up och lägeskontroll. I'll be back!

Inga kommentarer: