måndag, februari 09, 2009

Små glada ting i vardagen

Tidigare har jag diskuterat mina favoriter bland de svenska mataffärerna. Idag när jag stannade en snabbis på närliggande Willys Hemma kom jag på mig själv med att småle och inse att jag gick omkring bland varorna och småmös. Mycket för att de utökat butiksytan till nästan det dubbla, nu är det inte längre trångt bland hyllorna och antal varor har ökat markant. Kanske har det t.o.m. blivit ljusare (kan beror på ännu otäckta ytor) i lokalen men jag känner att framtiden är full av potential till att bli en bra butik, trots att det inte är en ICA. Alltså måste butiken gå väldigt bra, blir väl lätt så när de boende runt om mest är studenter.
En ganska bagatellartad sak som inte är mycket för världen, egentligen. Men jag blev glad ändå och kände att det gav lite boost inför den tråkigaste måndagskvälls-uppgiften there ever is, tvätta.
Allt på grund av en liten närmatuvaruhandel.

Inga kommentarer: