måndag, oktober 01, 2007

Netto - nej tack!


Ikväll hade parkvård en social tillställning hemma hos B och för att förgylla kvällen kom vi på den utsökta idén om någon form av bakverk. Nu gick vi inte så långt utan jag svängde ihop lite chokladpudding. Detta skulle införskaffas på Netto, på arbetstid bör tilläggas och visst älskar vi uppgifter utanför ordinarie uppdragsbeskrivning.
Jag säger då det, jag förstår mig inte på den där affären och jag finner den inte alls speciellt bra eller på något sätt intressant. Rörigare butik får man leta efter! Inget samband mellan produkterna och vad gör allt krimskrams där egentligen? Det tog mig runt fem varv för att hitta alla produkter och personal som jag var på jakt efter var totalt försvunna. Då jag sedan var en dålig kund och inte hittade det viktigaste, själva chokladpuddingen, var jag framme vid kassan tvungen att fråga och den redan långa kön fick snällt vänta på mig medans jag sprang yttligare ett varv. Givetvis stod produkten bakom andra produkter. Där sprang jag som ett fån med regnkläderna från jobbet skrikandes Liseberg. Bra representant jag är!
Nej, jag betalar gladeligen mer för samma produkter från kära ICA. Nu hatar jag Netto mer än tidigare! Jag tycker helt enkelt att det enda som är positivt, att det faktiskt är billigt, inte spelar någon roll. Det överväger inte tillräckligt!

Inga kommentarer: