tisdag, april 01, 2008

Upp i Etown - ner på Arlanda

Även idag har jag spenderat lång arbetsdag i Stockholm och allt har varit som vanligt. Ända märkbara är att solen har skinit som jag vet inte vad och viljan att vara utomhus var starkare än på länge. Eftersom jag och min kollega kände att vi hade överdrivet mycket tid på lunchen ändrade vi våra facebook-konton till svenska vilket framkallade många skrattsalvor. Jag menar, vad är det för översättning; från poke till peka. Höll på dö av skratt jag såg det svart på vitt. Jaja, jag vet att jag är konstig.
Efter att jag blivit mer eller mindre ivägkörd från kontoret vid sex-tiden då M ville gå hem fick jag tillbringa tid på centralen i väntan på mitt resesällskap med en ny bok i famnen.
Nu har vi ätit och den enda ölen jag drack steg mig åt huvudet och jag är knallröd som många av er vet att jag kan bli. Dessutom känner jag mig oroväckande tung i huvudet. Därför tänker jag nu krypa ner under täcket och fortsätta läsa boken, här ute på Radisson SAS på Arlanda. I väntan på de få timmar sömn vi hoppas kunna få.

Inga kommentarer: