fredag, mars 28, 2008

Rånad igen

God damn it vad saker ska öka i pris då. Jag måste händanefter se till att min lön följer samma utveckling! Jag blev halvt rånad då jag idag försökte råda bot på min kamerabatterilöshet. Bara för att jag slarvade där vid jul måste jag nu sota för det. Det är ju trots allt av yttersta vikt att jag får igång mitt kameramissbruk igen. Det har varit några tomma månader!

På vägen hem, efter ha släpat varor från både Systemet och Hemköp genom Nordstan fram och tillbaka, hamnade jag på samma buss som femton testostreonstinna invandrarkids med destination brottsplats Johannebergskolan. Någon form av fajt (fotboll- eller områdegäng emellan) var i görningen. Har aldrig sett detta antal utrymma en buss fortare för att sedan lägga benen på ryggen och jaga upp redan väntade rivaler. Hur jag vet vad som väntade? Taktiken planerades ganska högt där på bussen!
Ska man skratta eller gråta? Tragiskt i alla fall!

Inga kommentarer: