lördag, mars 29, 2008

Kusinutgång

Så kom hon tillslut, när jag var färdigfixad och klar, maten stod i ugnen och vinet låg på kylning, kusinen
Efter middag hos mig bestående av paradrätten pasta med kräftstjärtar, diverse glas vin såg vi Tina (som jag sa!) vinna Let's Dance, sen bar vi av oss ut i natten.
Första destination var (som vanligt när jag får välja) Vasastan. Trots lönefredag var utbudet av roliga människor och bra musik sådär. Visserligen träffade vi Sonesson som var trevlig som vanligt samt Styrsö-Hanna som jag förväxlade med en av tjejerna i Malmö-teamet i Finduskampanjen vilket skapade pinsam situation.
Vi lämnade bygget och begav oss mot centrum och Excet istället. Redan i kön utanför stötte vi på tre killar som senare under kvällen även var delaktiga i lite drama.
Trötta åkte vi hem utan sedvanlig kebab, pastan satt fortfarande i, och la oss efter alla intryck under kvällen.

Denna dag har vi tagit det lugnt som sig bör dagen efter. Dock låg vi inte på latsidan utan tog stan och shoppingtur med storm, eller nått. Hem för lite krubb i magen och sedan korka upp ännu mer vin inför kvällens kareokebattalj ute i Askim. Jag är nu redo så det förslår!



Kvällens before-kort


Inga kommentarer: