fredag, mars 21, 2008

Påsken har börjat

Nog blev det vinafton igår kväll allt. Satt hemma påklädd och klar men kände mig sådär otrevligt inte helt hundra vad det gällde outfitten. Skitsamma tänkte jag, men som alla tjejer vet, man springer och drar i tröjan, rättar till klänningen eller vad det nu må vara. Ändå begav jag mig ut i vimlet. Kom tjugo meter. Skorna sa klack klack tappa tappa klack klack tappa tappa så det var bara att vända om och byta skor. Från mina nya fina (men uppenbarligen för stora) till stövlarna och känslan kring kläderna sjönk ännu ett hack. Inte bästa starten må jag säga.

Snön som äntligen, visserligen för sent, behagat komma virvlade ner i små lätta stormbyar tvingade in mig på 7elvan för att vänta på kvällen sällskap som när de väl kom drog mig vidare till Loccatelli. Har aldrig varit där tidigare men det var ett väldans mysigt ställe. Visserligen litet men ändå najs. Hade trevligt med Nyponrosen och dennes vän med entourage, sen gick vi alla vidare till Lounge och deras premiärkväll av takterassen. De kunde verkligen inte valt sämre kväll. Hann även träffa på M, Chokladhjärtat och Flanet tillsammans med K en snabbis, mucho mucho kul.

Idag är frågan, ska man trotsa vädret och piffa till sig för att åka väster ut för en parkvårdstillställningen eller vara kvar hemma och baka och fortsätta AA-marathonet och lägga krutet på morgondagen istället? Än så länge har jag dock inte konkreta planer för imorgon och då är risken att allt blir pannkaka och inget händer överhuvudtaget. Lite småfarligt sådär.

Nej, nu orkar jag inte med dessa Melodifestivalfinalrepriser mer, gash!

Trist att mamma inte får uppleva detta mästerverk, som jag slet för att hitta det!
Hon ställde in resan i sista minuten :(

Inga kommentarer: