fredag, mars 21, 2008

Lååång fredag

Som vanligt går livet på halvfart just nu. Idag är det väl tanken men det är svårt att njuta när det händer för ofta. Klychan om att det lättare att uppskatta när man ligger i stämmer så väl, så väl.
Dessutom känns det sjuk onödigt med alkoholen som är en betydlig bov i dramat utan att jag för den saken skull är speciellt bakis. Börjar mer och mer fundera på allvar att lägga ner konsumtionen. Det kan bero på dålig period, det kan bero på årstiden. Who knows.

Jag tycker faktiskt att det är helt ok att ha ännu en hemmakväll, det enda som är lite tråkigt är ensamheten. Men allt blir vad man gör det till. Så jag har efter mycket om och men bakat de där sockerkakorna. Tänkte lägga ut en smarrig bild men efter diverse tekniska problem måste jag avstå.

Det pratas just nu om att Maud Olofsson får dubbla löner, något som genererar totalt 1,7 miljoner om året. Hennes motargument är att hon faktiskt har tre jobb och att partiet (som står för lön-del två som partiledare, den andra är som minister) tycker att hon gör ett såpass bra arbete att hon är värd det. Go Maud säger jag! Detta gör att hon leder hela lönelistan i riksdagen. Heja, heja!

Inga kommentarer: