torsdag, november 08, 2007

Islanders vs. Rangers

Ska man åka på ishockeymatch i New York som inte spelas i Madison Square Garden är det bra om man har koll på adressen till den andra arenan. För tro inte att taxichaufförer, hotellpersonal, killarna i frontdisken på Reuters skyskrapa har koll på det! Det var något vi fick erfara igår efter mitt misstag att inte få med adressen. Men efter att fått information av två halvt tappade poliskillar åkte vi till slut rätt till Penn Station, vidare med LIRR ut till Long Island för att senare dela taxi med två Islandersfan och en halvt frusterande taxichaufför ut till Nassau Colisseum.

Första perioden var bara wow! Det var visserligen svänigt men ack så kul ändå! Henke Lundqvist var strålande, mycket tempo i övriga spelare och rätta passingar.
Andra perioden var lite sömnig som det brukar vara men inför tredje, oh my god! Det började (innan perioden) med vilt slagsmål bland publiken på vår sida så två killar fick lämna arenan. Övriga var sjukt hetsiga och jag, ja jag är ju inte den som är den och min trut är sällan stängd på matcher. Senare utbröt yttligare en fight och ännu fler fick lämna. Resten av publiken var allmännt hetsiga och ljudvolymen var trevligt hög. Tempot på isen ökade också och trots att Henke var grym kunde han inte rädda tre puckar. Vilket resulterade i vinst för Islanders. Tyvärr.

Då detta var min första NHL-match blev jag överraskad över att domaren sällan blåste och alla dessa reklampauser för tv-sändingarna. Rinken var inte så liten som jag föreställt mig, det dracks mycket öl och fansen satt lite hur som då de inte har uppstyrda sektioner för respektive lag. Det var en bra upplevelse helt enkelt. Jag är lagomt taggad inför Pittsburgh-matchen imorgon!!

Inga kommentarer: