torsdag, november 08, 2007

Sightseeing


Shoppingen är inplanerad till slutet av veckan så idag har vi varit lite turistiska. Jag hade tänkt börja dagen med Jamba jucie-frukost men fick klara mig på svenska plockgodis kvar från flygresan. Inledde morgonen med Empire State Building och sjujäkla massa korttagande. Nu har jag många olika alternativ till bakgrundsbilden på data-skrivbordet om jag säger så.


Fortsatte med obligatorisk toabesök på Macy's innan vi begav oss till Madison Square Garden. Bror ville gärna gå den guidade visningen och sånt kan ju inte jag heller motstå. Det blev besök i en av de dyra men fina loungerna högst upp, både Knicks och Rangers omklädningsrum samt information närmare "planen".
Att kliva in i Rangers var något känsloladdat för en lipsill som mig. Inte för att jag är ett stort fan på något sätt, innan resan iaf, men det var sån stämning där trots att det var tomt. Bara att veta att Henke befinner sig där innan match var tillräckligt för mig. Han hade tyvärr sitt bås längst in vilket knappt var synbart och man fick inte heller sitta på de olika spelarnas platser men men.

Sen var planen att besöka Ground Zero och se hur långt de kommit sen vi var där sist (eller sen jag var där sist då jag var där senast). Starbucks-fikade först för att lugna trötta fötter och ben. Bror som är en mes och vekling tyckte att fem timmar på stan och diverse rundvandringar var tillräckligt så han ville åka hem. Jag hittade inte platsen på kartan var vi var så vi började traska och hamnade av en slump där vi hade tänkt hamna. Ibland har man tur. Nu kunde vi inte se så mycket då hela stället var en byggarbetsplats men minnesområdet för 9/11 var ändå mäktigt. Kanske var det lodisen som spelade Amazing Grace på flöjt som gjorde det hela!?!?!

Tog en snabb tur inne på den där 21-outletten men det blev en kort en då det helt enkelt var för mycket folk och varor på samma ställe. Hade jag gett det lite mer tid hade jag garanterat hittat en klänning till festen för ytan jag såg lovade mycket!

Tillbaka till hotellet kom vi efter lång taxiresa och äntligen fick vi igång datorn och internet igen. Min plan var att vi skulle vila några timmar och bege oss ut på stan sen igen, men vi har fan blivit fast här. Illa, illa. Bror står i duschen nu vilket han gjort länge men om jag känner han väl börjar hungern trycka på och det vankas väl burrito eller pasta snarast. Själv är jag full på resten av flygodiset och påverkad av tidsskillanden men jag ska se till att ändra på mitt tråkiga beteende.

Inga kommentarer: