måndag, oktober 01, 2007

Förlängd sommarkänsla

I vanliga fall brukar jag betrakta sommaren helt över när sommarsäsongen är slut och parken stänger. I år är det inte svårt att inse att hösten är här tidigare. Då det nu är ny månad har mitt liv tagit en helt ny vänding. Nu när hösten är här har jag bestämt mig för att börja mitt nya liv. Hittills går det ganska bra faktiskt.
Innan vi fortsätter framåt vill jag lista sommaren -07's viktigaste, enligt mig, låtar.

RihannaUmbrella - kanske tack vare vädret?
Alex G - Destination Unknown - bra beat
JustinLovestond - given hit, inga förklaringar behövs
JustinWhat goes around… - fick en uppenbarelse i form av denna låt på konserten
TimbalandThe way I are - har inte kunnat gömma mig för den
Justin - Summerlove - tänk om sommaren ändå hade varit så
Maia HirasawaAnd I found this boy - käck och glad så
Ludvig and the GossarnaRepet kommer bli min grav - LATG en given favorit
Ludvig and the Gossarna - Jag ska bli som Evert och göra som Snoop Dog - minnen från releas-resan
SnookSnook, svett & tårar - bra promenadmusik till jobbet
Snook, Petter, Veronica Maggio - Inga problem - har gått varm på ipoden
BarbadosTid att gå vidare - stark debut av den nya sångaren och spelningen med massa oskyldigt flörtande livar alltid upp
BarbadosSuspicious Minds - låten som spelats allra mest, Elvis i dansbandstappning
MarkoolioIngen sommar utan raggae - som den sucker för kommersiellt skit jag är!
Kat DeLunaWhine Up - motiveringen till varför projektavslutet gick så bra
Freddie LeGrandPut your hand up for Dietrot - följde med ända från i våras och jag kunde inte släppa den vid festligare tillfällen

1 kommentar:

Daniel sa...

Gillar din blogg, även om jag tycker att du var lite hård mot Netto vid södra entrén... Då skall du se Netto på Andra Lång. Den butiken är skabbig! Sedan har du en intressant musiksmak, tror jag. Men varför är inte Hector Lavoes "Mi Gente" med? Alla somrars viktigaste låt. I år finns den också i en finfin remix. Har min egen (helt mossiga) blogg. Strictly för medelålders jazzskägg.

clubdub.blogspot.com