onsdag, augusti 15, 2007

Lönedag lika med shoppingdag

Vilken strålande dag. Och då menar jag ju inte vädret då alla som befunnit sig i gbg vet att det har regnat. Nej, idag är dagen då man som Lisebergare återigen kan börja leva. The big one has arrived! Efter allt slit, efter icke existerande liv och efter ekorrhjulet med sova-jobba-sova-jobba, känns det nu så värt allt! Lönechecken jag kammade in idag är den största jag någonsin fått under alla mina säsonger.
Så för att fira detta drog jag med mig K ner på stan och shoppade lite nya kläder. Allt kändes bra, det var ju trots allt min första shoppingrunda på hela sommaren. Resultatet blev en kappa man kan använda på höst/vår, dock är den ganska lik den jag redan har men svår att ogilla, ett par byxor, en klänning (alla dessa tre i färgen svart dock men det är svårt att komma undan att det snyggast och mest gångbart), en scarf, rött nagellack samt stopp-och-väx för att förhoppningsvis få ut naglarna igen.

Efter affärerna mötte vi upp N&N för konsert med Ida-Marie på scenen vid Lilla Bommen. Är det kulturkalas så är det, gratisnöjen är gott! Hade aldrig hört talas om henne innan men nu är jag lite småkär. Hennes icke kommersiella musik gick faktiskt in i hjärtat. Dessutom gav hon järnet vilket fick mig att undra om hon var speedad.
Avrundade kvällen med en långfika på Vanilj innan jag for hem för att återigen prova kläderna och nöjd fatta att det var bra inköp. Även om jag insåg att kappan var en aning förstor vilket jag inte såg i affären.

Sist men inte minst måste jag nämna att jag blev lyrisk imorse när jag fick avin från posten om att mina reserv-knivar till mixen kommit. Hämtar dom imorn, sen är det mangosmoothies för hela slanten fram tills dess att jag spyr på skiten. På söndag vankas det daquirs innan sista festen för säsongen.
Nu ska jag tillbringa natten med att spela RC då jag hittade fler skivor till spelet när jag möblerade om i bokhyllan efter bok-shoppingen i sthlm.

Inga kommentarer: