fredag, augusti 17, 2007

Lite bra och lite dåligt

Äntligen har jag haft en lite premiär med frulle på ballen. Vem hade kunnat tro att det skulle dröja till mitten av augusti innan det till slut kunde ske.
Det var ett lätt val att ta med fullen och parkera sig därute när jag såg solen bakom tunna moln. Ovan som man är efter den svenska regnsommaren upplevde jag värmen en smula obehaglig så jag gick in i skuggan såfort allt var uppätet. Nu har jag gjort det iaf, det som jag drömde om hela våren. Det kan fortsätta regna nu.

Igår blev det lunch med L innan jag för sista gången träffade Smultornet innan hon åker over there. Känslomässigt jobbig samtidigt som jag är sjuk avundsjuk.
På vägen hem var jag glad åt att mina reservknivar till mixen kommit. Gick glatt och hämtade dem, men allt började dåligt. Världens kanske suraste kille satt i kassan och hur svårt är det att säga hej? Mitt tålamod raserade och jag orkade inte heller visa någon form av trevlighet.
Hemma hände det som inte fick hända. Först snurrade knivsatsen som den skulle men när jag hällde i alla ingridienser återuppstod samma problem som innan. Inga smoothies här inte. Vilket betyder nada daquirs på söndag!
Gårdagens prolem löste jag genom att vispa ihop allt med en elvisp. Tja, det gick ju rätt bra det med, inser att den lösningen kommer dock endast fungera när man ska göra milkshake. Men jag som längtar efter mangosmoothies! Suck!

Inga kommentarer: