lördag, juli 14, 2007

Löneförhöjning

Jag tror att jag idag har lyckats få till ett lönelyft. Och detta utan direkt förhandling, jag kom mer med en frågeställning om att jag möjligtvis får för lite lön där i kassan. Se där, det trodde jag inte med det kommunala bolaget. Men rätt ska vara rätt. För stor löneskillnad hade kunnat hålla mig kvar på parkvård och det är inte rättvist mot någon.
Detta ska firas med filmkväll med tjejerna. All snask är inhandlad och ligger färdigt upplag på ett fat. Sånt där som behövs för att kompletera en mysig hemmakväll med bara tjejer. Morot- och gurkstavar med flera olika sorters dip. Or not!
Nyss kom dagens värsta skur. För min del hade det gärna kunna få fortstätta i samma takt och fart hela kvällen, vilken hade fått valet att stanna hemma och film'a istället för att gå ut lätt, utan att få dåligt lördags-samvete. Rätt mysigt är det ju ändå.

Inga kommentarer: