torsdag, juli 12, 2007

Skitväder och kass tv

Hörromdagen var det en aning sol, men egentligen har jag inte sett den på elva dagar. Så länge sedan är det sen jag stod ute och solade och kunde bygga på klockbrännan.
Har diskuterat detta massor, denna pest eller kolera-situation. Visst föredrar jag regn framför 45 grader, regnet kan man komma undan, klä sig för och göra egentligen allt som vanligt om än lite obekvämare. När det är sådär varmt som medelhavet nyligen hade går det inte att fly från det, man blir bara slö och vill bada eller softa i skuggan och inte kan man sova. Fast är det inte sånt man ska göra på sommaren?
Sitter här med en smärre deprission. Visst spelar vädret in, absolut, men många andra saker gör sitt. Som att jag saknar min familj, mina vänner jobbar, livet passerar i ett ekorrhjul och inget nytt och spännande händer. Till och med på festfronten är det lugnt. Jag är sur på mig själv för att jag inte gör mina projektuppgifter så fort som möjligt för att bli av med skiten (oväntat!). Istället sitter jag här hemma som ett fån och livet bara passerar utan att jag gör något vettigt och blir bara äldre och äldre. Inte ens något vettigt på tv finns det denna torsdag. Jag minns när jag var liten och Rederiet var veckans höjdpunkt. Las Vegas börjar ju iofs snart, jag antar att man ska vara glad för det lilla.
Så nu har jag klagat för idag, men det känns fortfarande inte bättre!

Inga kommentarer: