söndag, juli 08, 2007

I ur och skur, mest skur

Grått väder när jag vaknade. Väcktes först av mamma tjugo över åtta. Tjugo över åtta! Det är fan värre än änglen back in the days.
Väl uppe var himlen fortfarande grå men det vilade en oroväckande regnskur i luften. Trotsade eventuella vädergudar och satte på mig promenixkläderna. Skulle bara ladda över några nya låtar i ipoden och stänga av dator så öppnar sig himlen och det börjar ösa ner. En kvart senare var jag ändock ute och tog mitt varv. Till en början var det relativ uppehåll men det blev värre. Dessutom blåste det, men runt kom jag. Nu sitter jag här nyduschad och känner mig nöjd med mig själv. Promenaden går rätt snabbt (cirkus femtio min) men frågan är hur länge jag orkar med just det varvet. Måste hitta ny väg. Vill jag göra sträckan längre kan jag alltid gå via Sahlgrenska, men om jag går andra hållet kommer jag ju bara ner till stan. Och hur rolig är den vägen? Där går jag ju i vanliga fall.

Gårdagen var mycket trevlig trots svåra kommunikationsproblem med spanjoren men i slutändan löste vi allt via P. Kvällen blev rätt kort, var hemma hos P och förfestade. Åkte ner till stan, tänkte för kolla in den "andra" lissefesten men utanför fanns bara pluttar. Stars 'n' bars hade inte så mycket folk, E kom inte in på Vasastan då han inte hade varken leg eller åldern inne och på avenyn var det så mycket folk. Tog en "bulle" (hatar det ordet, därför var jag tvungen att skriva ut det) och anlädde hemma kvart över ett.

Nyponrosen pratade igår om Staggan ikväll. Får inget svar direkt från parken om det verkar bli någon uppslutning. Hade varit himla trevligt, länge sedan jag var där. Men jag tänker inte sitta där själv med min öl och se fånig ut.
Nu ska jag laga mat, wook för första gången. Wish me luck!

Inga kommentarer: