lördag, juli 07, 2007

Hej konsument

Jag fick en sådan lust att publicera ännu en lista, trots min skepis mot dem. Blir roligare så.
För att få förslag på frågor gick jag helt sonika in på Malins blogg och snodde en rakt av utan att fråga. Igen snodde jag en lista alltså. Dåligt med fantasi på denna brud.
Upplägget hade Malin i sin tur snott av DN. Som ni märket går trenden att jag snor en lista av någon som snott sin från någon som snott...


Favoritdryck: Har blivit riktigt hooked på Ramlösa, helst Persimon & Grape eller Kaktus.
Äter lyxmiddag på: Hm, Sturehof när jag är i Stockholm kanske?
Favoritgata: 5th Avenue har mycket att erbjuda
Bästa förfestmusik: Brittan funkar att höja stämningen med. Är det bara tjejer på förfesten brukar det bli kalas att sätta på tjejband från 90-talet precis innan utgång.
Reser helst till: Storstäder. Helst i USA
Bästa mikromat: Har ingen micro
Favorit lyxartikel: Min Gucci-väska
Favoritgalleri: Inte min kopp the
Favoritsajt: Facebook, jag vet att jag är sjuk beroende.
Favoritförort: Öh?
Fikar gärna på: Condeco, men egentligen är det nog mer bekvämt än trevligt.
Favoritbutik: Abercrombies flaggaffär på 5th Avenue och 57th Street
Bästa lunchställe: Har inte hittat det ultimata, är rätt anpassningsbar
Favoritgrönsak: Avocado och gurka
Favoritfärg: Rosa, vitt och svart
Favoritmärke: Abercrombie & Fitch och Ralph Lauren
Favoritdjur: Hund
Bil: BMW
Världens bästa nu levande regissör: Pass!
Stjärna jag vill träffa: Varför bara en?
Favvoskor: Bekväma
Klädkonto per månad: Olika, generellt sett -1000, skulle jag tro
Modeförebild: Klassiska typer. Jackie Kennedy och Coco Chanel är ju fenomenala men jag klär mig inte som de. Lite för ung är jag väl?
Motionerar: Om och när jag vill
Mest överskattade affär: Netto
Det dyraste jag köpt: Resor
Mode jag aldrig vill se igen: Filatröja + buffaloskor (Malins svar och jag är beredd att hålla med!)
Bästa fyllekäket: Kebab med bröd
Dansar helst till: Musik jag kan sjunga med i
Senast gnolade: Franska nationalsången
Senaste fyndet: Det vette sjutton
Bästa romanen: Stieg Larssons Mellenium-serie
Bästa diktsamlingen: Har aldrig förstått mig på det
Favoritprodukt på apoteket: Baffucin
Fulaste färg på kläder: Omatchande
I min dvd-spelare: Dallas
Beställer i baren: Brukar oftast bli öl
Användbar pryl: Kamera, datorn, ipoden och min mixer när den fungerar

Inga kommentarer: