lördag, juli 07, 2007

070707

De säger att dagens datum är lite läskig. Lite hysteri som påminner om mellenieskiftet, fast utan massa datastrul. Om man bortser att jag av någon anledning inte kan skriva rubrik i boxen ovanför själva inläggsrutan.
Folks gifter sig tydligen som tokar idag. Varför? Är det bara för att få roligt datum att skriva in i ringen? Nej, det ser ju snarare ut som ett halvt mobilnummer. Ja, stackars alla bebisar som föds med personnummer lik mobilnummer i år. Fast i framtiden får de kanske lätta nummer att komma ihåg om inte mobilanvändandet gjort att vi gått tillbaka till 010 som man redan märker på vissa nummer.

Det ska utses 7 nya underverk. Mina personaliga favoriter; Stonehengen, Taj Mahal, Kinesiska Muren, Påskön, Slottet Neuschwanstein, Pyramiden i ruinstaden Chichen Itza i Mexiko och Colosseum men jag skulle även vilja slänga in ett åttonde; Inkastaden Machu Picchu. Vi får se hur det går.

Kom efter förra inlägget på vad jag skulle göra under dagen. Tog mig en timmes promenad och inte stoppades jag av att det regnade. Riktigt skönt var det! Jag ska inte lova för mycket nu men jag ska försöka se till att det blir av igen! Nu blir bror glad iaf.
Där under promenaden kom jag och tänka på alla människor jag sett vandra in och ut i parken de senaste dagarna; Partille Cup-kidsen. Handbollsspelar måste vara de idrottare som är generellt snyggast. Åtminstonde har de de absolut snyggaste kroppar. De tränar ändå varenda muskel i kroppen ser det ut som. Ishockey- och fotbollsspelare är inte ens i närheten av liknande kroppar, även om det finns goda exempel. Stod och drägglade över några spanska handbollskillars men härromdagen. I sällskap hade jag Jocke D av alla människor. Han drägglade inte vill jag påpeka, men han är ju ändå handbollsspelare själv. Därför tyckte jag situationen var lustig. Sedan är det ju ingen nackdel att många är långa.
Vad jag dock inte förstår är varför många inom denna sport envisas med att ha tubsockor i badtofflor a la adidas? Why? Inte ens Jocke D kunde svara på det men erkände att även han vandrat runt i samma utstyrsel. Hemskt!

Ikväll tänkte jag tömma min föreståndares barskåp och lära mig spanska så jag kan prata med hennes pojkvän. Killen snackar inte ens engelska så kvällen kommer bli en utmaning.

Inga kommentarer: