onsdag, juni 13, 2007

Ibland händer det


Det är ett ganska smart drag att gå upp tidigt varje morgon. Man får onekligen mer gjort. Och det är bra. Oavsett om det bara är att slöa (mer tid för dataspel och dåligt tv-tittande) eller om man bestämmer sig för att vara seriös och ambitiös. Det senare är faktiskt något jag gladeligen kan kalla mig själv idag. Idag, tro det eller ej, har jag faktiskt fått många saker gjorda. Inte för att någon annan än jag själv skulle förstå vad det är för saker jag gjort, men det är sånna uppgifter man har ligger gnagande i huvudet att det är bra om det är gjort. Och det gärna snart.
Nu är dock frågan, ska jag ta mig tid till att baka eller ska jag fortsätta med pappersarbete? Hursomhelt är det snart dags att laga mat.
Innan tänkte jag dock lägga upp en förstahands bild på hur balkongen blev. Bordet saknas ju dock fortfarande, men läget hittills är jag nöjd med. Idag är det en sådan dag att det är faktiskt lite för kallt att sitta därute och hänga. Ja så pass, att jag tom nyss stängde balkongdörren!
Jag tror det blir i följande ordning; fixa det sista av pysslandet, laga mat, pappersarbete, handla bakingridenser och sedan bak. Paj eller muffins? Fast egentligen ligger kanelbullar högst på listan, men dels vet jag inte riktigt hur man gör (jo jag vet att recept finns på nätet!) och sedan vet jag inte om jag har tiden.
Men om någon är sugen på bullkalas senare i veckan är ni välkomna hem till mig.

Inga kommentarer: