tisdag, juni 12, 2007

I studentens kölvatten


Hej och hallå allesammans. Nu är jag tillbaka efter några händelsefulla dygn.
I fredags var det dags för bror att ta studenten. De förväntade tårarna kom aldrig trots att jag var lite nerövs och rös när vi stod där utanför skolan minutrarna innan de släpptes ut. Jag blev förvånad över hur få studenter det var och hur tysta alla var. Annat var det på min tid då det tjoades och tjimmades högt och länge.
Vi hade någon form av mottagning på Svartå Herrgård, en bit utanför Degerfors. Efteråt åkte bror, Nives och jag återigen tillbaka till D och resten av sällskapet bröt upp och åkte hem till sina håll. Nives och jag fick vänta med att åka hem till gbg till senare på kvällen då jag lovat bror att skjutsa till kvällens aktiviteter. Väl hemma hos mig själv konstaterade jag att jag varit borta i nitton timmar och tyckte att tröttheten inom mig var väl befogad.

I lördags jobbade jag ute på Bananpiren när Ostindiefararen Götehborg kom tillbaka till sin hemmahamn efter tjugo månaders seglats runt jorden. Uppgiften bestod att visitera alla som kom in på evenemangsområdet. Då arbetstiden var fem timmar mitt på dagen under en himmel utan minsta lilla moln kan jag meddela att jag brände mig som sjutton. Trots att jag smörjde in mig flera gånger skadades axlarna och översidan av fötterna. Illa, illa. Jag fick dessutom en värre lisse-hals-bonne-bränna då vi bar västar.

Söndagen bestod av utflykt till Smögen med Nives. Ingen av oss hade tidigare varit där och efterom båda var lediga och fint väder ute tog vi tillfället i akt. Man kan lugnt säga att det var lugnet före stormen därute. Det var inte direkt mycket happening just då. Vi hittade en klippa vi länge låg och gottade oss på. Trots att jag lärt mig av förra årets misstag har jag smörjt in mig jättemycket, och flera gånger, men inte hjäper det!! Nu har jag sån konstig bränna att det är skrattretande. Inte jämt, snarare lite här, lite där.

Igår plockades vuxenpoäng som bara den! Då jag nu har bilen för en stund tänkte jag att det kanske är bäst att passa på att fixa till balkongen inför Nyponrosens hemkomst och framtida frullar på ballen. Sagt och gjort, iväg till Bauhause för att inhandla balkongmatta, Ikea för yttligare två pallar och sist men inte minst, Plantagen! Nu mina vänner ska jag berätta. Det finns två affärer jag hatar, då jag tycker de är så jäkla ointressanta; Hemtex och Plantagen. Men gårdagen till ära var jag inne i båda och jag riktigt shoppade loss i den sista. Jag köpte tom jord som jag sedan planterade mina små träd-liknade blommor i. Utestolar fick jag av Nives snälla mamma och idag bär det av tillbaka till Bäckebol då bordet jag sett ut var slut igår.
När allt var klart blev jag riktigt nöjd med resultatet, dock ska det lite till innan jag kan lägga upp bilder. Senare idag kanske...
Igårkväll, kom bror och kompis för att hämta hem bilen. Dock ska jag som sagt uträtta ärenden idag innan jag ger tillåtelsen att de ger sig iväg.
Nu ska jag skriva en storhandlings-lista och senare ikväll är det dags för jobb. Jag är inte riktigt nöjd med det, nu när man blivit van med sommarlov.

Inga kommentarer: