onsdag, juni 13, 2007

Bullmamma av rang


Jag försöker alltid bjuda in mig själv på saft och bulle hos folk som bor i stadsdelar jag aldrig besökt, i hopp om lite stadsseigthseeing. Det brukar väl gå sådär. Ja, helt ärligt inte alls. Kan inte minnas någon som ställt upp och inviterat mig. Tycker jag är trist. Mycket trist.
Därför fick jag kanske en knäpp under dagen då jag bestämde mig för att ta saken i egna händer och ställa till med storbak. Resultatet ser ni ovan. Och allt detta till den smickrande tiden av 2,10. Nä, det är inte illa pinkat. Mest nöjd är jag med bullarna (de längst bort). Fin färg fick de, tror dock de kunde vistats i ugnen några minuter till då de var en aning degiga. Äppelpajen (närmast) fick inte topp-krispet som jag önskat, men äpplena i var riktigt saftiga. Vad det gäller muffinsen är jag mest onöjd med att jag glömde dekorera andra satsen med hjärt-strössel. Men nu ska jag inte klaga, egentligen. Det är ju trots allt första gången jag gjort både kanelbullar och äppelpaj, helt själv dessutom.
Måste berätta om min stolta inovativa uppfinning. Mycket saker finns i mitt hem att tillgå, men då jag sällan (aldrig) bakar är inte kavel något jag äger. Detta problem löste jag dock genom att lägga en tom petflaska i en plastpåse, och vips hade jag en helt fungerande kavel. Lite käckt så.
Hör jag inte av mig inom de närmaste dagarna har jag blivit inlag av mor och far då de är ytters oroliga för min hälsa. Blommor och plantering i måndags och storbak idag. De undrar helt enkelt om jag blivit seriöst galen.

Inga kommentarer: