söndag, juni 03, 2007

Blondie is back!

Hej hallå, nu är jag tillbaka, återigen helblond.
Efter några dagar med jobb, sommarlovsledigt och annan allmän slappning är jag åter i form att blogga igen.
Jag kan meddela att jag nu har bloggat i exakt ett år, hittills har det blivit 413 (känn på den F!) inlägg, vilket betyder 1,13 inlägg om dagen. Det är väl helt ok! Vi får se hur många jag kommer upp i detta år. Fortsätt häng med så får du oxå veta.

Hursomhaver, i torsdags blev jag kränkande rånad av Coop Konsum Avenyn. Nog visste jag vad jag begav mig in på innan, då affären är klassad som en av landets absolut dyraste affärer. När jag inhandlat mina 9 artikler (bananer, hallon, blåbär, björnbär, kasse, Ramlösa x 2, tuggummi och glass) blev jag helt plötsligt närmare tvåhundra kronor fattigare. 200!! För ingenting!! OK, glassen var dyr då det var Ben&Jerrys (femtioen jäkla pix!!) men det var jag beredd på så vi utesluter den nu. Alltså hundratjugo spänn för de andra åtta sakerna. Ja jisses säger jag bara. Det är av denna anledning, mina vänner, jag inte gillar Konusum, det är dyrt! Och inte bara på Avenyn utan överhuvudtaget!

Nu är jag inne på min tredje ledighetsdag och jag har kommit fram till att det nästan kan klassas som sommarlov. Det är ju nu juni vilket betyder sommar och jag e ledig. Ja du förstår själv. Idag ska jag faktiskt ut och sola mina bleka lämmar tillsammans med Chokladhjärtat. Senare är det en social tillställning på schemat. Fest nummer två närmare bestämt. Jag har upplåtit mitt casa som lokal för föraktivteterna. Dock vet jag inte riktigt vilka som kommer, om det kommer några överhuvudtaget, jag har ju ändå sommarlov!
Fast, imorn ska jag nog tillbaka till skolan och rensa mitt datakonto. Så var det med den ledigheten.

Inga kommentarer: