onsdag, maj 02, 2007

Firande hit och dit

Dagarna här i Göteborg har gått fort. Som vanligt. Men kul har det varit. Ja, förrutom imorse kanske men ångesten gick över med tiden allt eftersom dagen gick. Det hjälpte verkligen att terapi-prata med kollegorna.
Egentligen har jag haft fem anledning till firande nu i helger. Det började ju med kickoffen i torsdags. Fredagen var lugn, ja så lugn att jag knappt minns den. Premiär för säsongen 2007 var anledningen i lördags. I söndags fyllde mitt kära Flanet 21 år, måndagen fortsatte med 5års jublieum för mig och mitt liv här i storstan. Tänk vad fort det har gått. Och vad jag har älskat varje minut. Kanske därför jag har svårt att släppa Liseberg. Anledningen till att jag kom hit från början. Stället där jag mått som allra bäst på, men samtidigt så dåligt. Det är med stor hatkärlek jag tänker på platsen. Och så allra sista anledningen, Nives 25års dag idag (eller igår, nu är det ju natt och nytt datum). Hurra hurra hurra hurra!! Firandet blev lugn med fika på Condeco tillsammans med W & V. Sen hemkomst gjorde att mina uppdrag hemma försenades. Än har jag inte lyckats deklarera. Visst är jag ute för sent som vanligt, men jag har inte lyckats beställa bankid de senaste dagarna som jag försökt, därav hetsen det kommer bli imorn. Just nu är det närmare tjugotvå timmar kvar innan den ska vara inne. Jag har även hunnit med att fylla ipoden, packa, diska och städa undan här denna sena timmen. Borde givetvis sova nu, men jag är alldeles för stressad. Måste upp om få timmar vilket gör att jag kommer vrida och vända på mig och stressa fram sömen. Och det vet vi ju hur det brukar gå. Inte bra! Men inte detta bloggande heller.
Kanske jag ska inleda operation mobil-tele-lista-radering nu. Äsch, det tar vi på torsdag.
Känns hemskt att jag inte kommer med 6.00-tåget imorn, alla biljetter var slut och så var även de till flyget. Nu blir det 8.42-tåget med ankomst närmare lunch istället. Yttligare en halvdag mindra på kontoret. Nej, det är inte ok! Imorn är det bara två veckor kvar. Var tog tiden vägen? Först ska jag gratta annan person som dagen till ära har födelsedag. Hurra hurra hurra hurra!

Inga kommentarer: