fredag, maj 11, 2007

Början på slutet

Denna vecka har mest gått åt att knyta ihop säcken. Nu när jag sitter här har jag tre arbetsdagar kvar på min praktik. Hur konstigt är inte det? Minns det som igår när ångesten var över mig då jag hade total praktikbrist.
I tisdags fick vi den officiella intressefrågan om vi vill komma tillbaka. Vem vet vad som händer. Ska varken bränna broar eller stänga dörrar.

Utöver det vanliga kontorsråtte-livet jag lever har jag varit social. Relativt mycket oxå.
Det hela började i tisdags så det var Dagens Media höll mediabar som vi goa gubbar/gummor deltog på.
Dagen efter ärades av sällskap med en gammal kompis från Liseberg som numer gör karriär i huvudstaden. Hade mycket trevligt. Premiär för mat/öl utomhus på uteservering för min del.
Igår fick storstaden flott besök av mamma och Anna. Mötte upp dem efter den vanliga Einarssonska-rundan och nöjde mig med ytterst välkomponerad matintag på Sturehof. Har alltid varit en aning reserverad mot stället innan och smått ansett att det är överskattad, men igår kom jag på andra tankar. Då middagen börjades med lite västkust-inspirerad mat (skagenröra, lax och krabbkompott) stillades hemlängtan något. Vem hade kunnat ana att den typen av mat helt klart får godkänt även på östkusten?

Idag har det varit snurrigt värre. Till att börja med fick jag sovmorgon! Till kl. 11!! Hakan krossades i marken igår när jag hörde detta. Tog senare tåget och hittade massor av rolig läsning. Lyxfrulle på osexiga Centralen, men ypperligt underbar ändå. Projektarbete hela dagen. Det packeterades in, samtalades med mängder av butiker i norrland, excel'ade och allmännt härjade. Lunch på Skuggan där vi intog en jugoslavisk rätt. Riktigt gott. Grabbarna var dock mest inne i diskutionen; H2 eller H3 (olika modeller av Hummer om någon inte fattar).
Jag gillar fredagar! Softare stämning, att solen sken och det blev lite flamsigt men ändå seriöst samt en hinna av bakfylla gjorde sitt. Ja, så pass att jag faktiskt kände en uns av saknad när jag började rulla ut från Centralen. Sentimetal som jag är räknar jag kallt med tårar på onsdag. Vuxna kvinna!!
Nästan lite läskigt att tänka på Göteborg och lisebergs-livet som nu är mindre än en vecka borta. Inte för att jag kommer "göra en Marika" från Trädgårn, får väl satsa på Peacock på sin höjd. Vet att jag vill stanna väl nere men just nu är känslan den samma här i Eskilstuna, sista helgen!

Ska nu umgås lite med mamma och papppa. Sanden börjar ju rinna ner...

Inga kommentarer: