söndag, maj 13, 2007

Lördagskalas

Nej det blev inget kalas med Martin Stenmarck för min del igår. Valde att hoppa över tillställningen som ändå kändes lite som mig trots att jag sett fram emot det sen i början av mars. Kändes helt enklet för bökigt, då det blev bilstrul innan.
Istället var jag hemma i etuna och tillbringade kvällen på kalas hos M som firade sin tjugofemte födelsedagskalas. Det kändes som att de flesta var där, mycket bra tillfälle att säga hejdå till dem alla.

Idag vaknade jag upp till reprisen på finalen från igår. Jisses vad tråkig underhållning. Inge klass på bidragen. Vinnarlåten var tröttsam men jag tycker det är roligt att även östeuropa får visa musklerna. Men nu är jag bara less på skiten. Nej, jag nöjer mig med det svenska spektaklet istället.
Hjälpte far baxa ner en soffa och in i bilen för att sedan få reda på att mottagaren inte längre var intresserad av vårt bidrag. Då hade vi en minut tillgodo innan tippen stängde. Dock hade jag kastat in handduken och stängt av marikas-bärar-tjänst så far fick istället hjälp av mamma med soffan till soprummet.
Jag fortsatte istället jobba lite med att föra in alla gamla offerter i säljstödet då jag troligtvis inte kommer hinna med alla örtielva på kontoret de dagar som är kvar.
Lagade mat till familjen, söndag som det är. Kyckling, vad annars?
Efter att ha letat fulsöt bild på bror till studentplakatet är det nu dags att hoppa in i bilen för att fara ut i förorten och hämta familjens gigantiska resväska. Ja det börjar bli dags att packa ihop sakerna här i lägenheten. Allt för att underlätta sista-minuten-stressen de tre kommande kvällarna. Men så vet vi ju alla hur jag funkar...tjipp och hej!

Inga kommentarer: