söndag, maj 06, 2007

Friskt vågat, hälften vunnit

Festhumöret inför igår var inte på topp. Det var så illa att jag nästan säckade ihop efter duschen och tänkte bojkotta hela helgen efter att endast noppat ett ögonbryn. Efter krissamtal med Anna, Kristin och mamma återfick jag humöret och iväg till sthlm kom jag. Något jag inte ångrade. Resultatet blev lyckat, festen var rolig, männsikorna trevliga och C fixade gratis entré och drinkar när vi kom till klubben. Jo ja tackar. Men whats up med att folk blir trötta innan klockan är två? Nästan värre än vad det är i Eskilstuna. Kanske var det dock ett klok beslut annars hade det kunnat sluta illa. Nej, ingen duracell-uppvisning för min del. Den vilar lite tills jag är tillbaka i Götlaborj. Endast 8 arbetsdagar kvar.

Trots att jag borde vara bakis och schleeten idag har jag endå varit produktiv. Det har flyttats möbler med far, handlats med mamma, lagats mat och givetvis, surfat skadligt mycket på FB. Får se när jag tröttnar. Inte förrän jag har koll på alla jag känner!!
Herre jäklar vilket väder det har varit idag då. Promenaden hem tog extra lång tid då jag njöt av värme och grönska. Nostalgin rann igenom mig när jag såg konfirmanderna i Fors-parken. Synd att jag inte tog tillfället iakt och bättrade på brännan. Fortfarande är jag hemskt vinterblek och det är inte ok. Fast jag gillar vår lilla toa där lampan gör att man ser brun ut. Trist att det bara är bajs-toan.

Gårdagens citat (tack Anna!): Man ska bara ångra det man gjort och inte det man inte gjort!

Inga kommentarer: