söndag, april 08, 2007

Sista dagen i Helsinki

Det har gått fort dagarna här, snart är det dags för oss att ta oss ner till hamnen och lämna landet.
Men först tänkte jag berätta lite snabbt vad vi har haft för oss.

i fredags, på långfredagen, hyrde vi fem en bil och for västerut till hangö för att se var farmor är född. Det var en mysig, men ytterst död, liten håla som vi kom till efter två timmars resa.
Vi åt på en mysig resturang sm var inhyst i en liten lada vid vattnet. Utåt sett var det mest en lite pizzerialiknade skyffe men när vi kom in var det mysigaste någonsin. Väl tillbaka på hotellet fick vi reda på att det var en av Finlands bästa resturanger vi intagit måltid på. Ja gott var det oxå.
På kvällen, tillbaka i huvudstaden, blev det dags för oss kids att klubbhoppa lite.
Efter lite fördrinkar i loungen bar det av i taxi till kungliga som vi fått rekommendationer av. Vi var först, men helt ok, småttingarna kom ju in.
Att se min lillebror dansa, grymt bra desstuom, samt beställa i baren gjorde mig både förvänad och stolt. Ja tänka sig, grabben har blivit stor.

Igår, påskafton, var det shopping eller vandra i affärer för hela slanten. För min del belv det givetvis strumpor samt en fin vit klänning som jag invigde under kvällen.
Bror hade fått ont i öronen efter fredagens happening, han är ett öronbarn, så han stannade hemma och lät oss fyra tjejer ha en egen liten tjejmiddag på en italiens resturang. Efteråt skilldes jag och Nives från de andra två och fortsatte vår klubbhoppnings-turné. Kvällen till ära blev det Lux, klubben som någon beskrivit som den mest lyxigaste i hela Finland. Vi blev inte besvikna kan jag lova!! Inredningen och själva lokalen höll ytterst hög klass, ja vi drog det så långta att vi utnämnde det till den bästa klubblokalen vi någonsin varit i, av alla storstäder vi besökt. Det är så jag förväntar mig Hells Kitchen i Stockholm om jag säger så.
Dock var människorna inte lika heta som man kunde förvänta sig. Musiken var emst förfestmusik och vi var nära på att dra vidare eller hem när vi upptäckte undervåningen med vår musike. Det blev en liten Justin, Shakira och några låtar till innan Nives fick nog av all rök, här i Finland röker man fortfarande inne överallt, men helt ärligt är det faktiskt bättre som det är i Sverige, rökfritt. Vem hade kunnat ana att jag skulle vara av den åsikten. Vi tog våra jackor och knatade tillbaka hotellet då våra pengar var slut och taxi inte var en möjlighet.

Då sitter vi här, dagen efter. Mor och Nives är uppe på rummet och vill att jag ska komma och göra iordning mitt, så nu måste jag gå. En natt på SiljaLine väntar och vem vet. Om ett par timmar sitter jag kanske där med min nya favvodrink, som jag nu druckit i dagarna tre, Martini Bianco on the rocks.

Vi hörs hemma i Sweden igen! Puss och kram.


P.s Jag lovar att lägga upp lite roliga bilder när jag kommer tillbaka och har tillgång till min egen dator. Moj!

Inga kommentarer: