torsdag, april 05, 2007

Lägesrapport Helsinki



Nu är vi här!
Det är ytterst spännande måste jag säga! Ingen av oss har tidigare varit här, målet är att spräcka fördomar.
Nives kom igår och imorse åkte vi iväg tillsammans med mor till Sthlm Central och mötte upp bror och Antonia.
Flyget gick bra då det endast tog oss 45 minuter över Österdammen. Något skakigt, men ändå.
Hotellet är helt ok, men absolut inte samma standard som i Rom, men nu ska vi inte leva i historien utan leva i nuet.
Än så länge har vi bara checkat in på hotellet, ätit på TexMex-resturang samt kollat i några varuhus, bla Finlands svar på NK; Stockmann.
Tja, vad finns det mer och säga? Männen är inte överdrivet heta, än så länge. Husen känns en aning krigsaktiga även om de inte är slita på något sätt.
Då det även är skärtorsdag i detta land är det ganska tomt med folk på stan så rättvis bedömning av dem kan jag tyvärr inte ge.
Vi har dock tagit reda på var vi kan klubba här i helgen. Kan bli hur spännande som helst.

Påsk ja. Igår var det sista dagen på kontoret innan lovet. Skojade på förmiddagen om att vi borde få påskägg jag och I. Strax innan vi slutade fick vi varsitt gigantiskt stort påskägg, ja det var så stort att det var det största jag någonsin fått. Jag blev så generad av denna överraskning att det tom började vattnas i tårkanalerna. Fick knappt ner det i väskan på vägen hem.
Att det var från D och C gjorde det hela mycket trevligt.
Spelade badminton med far på kvällen och det finns inga gränser på hur jäkla kasst jag spelar nu för tiden. Det är helt makalöst. Jag måste skärpa mig helt enkelt, tycker synd om far som lägger ner så mycket pengar på det och inte får värdigt motstånd. Men jag lovar att komma igen och ge han vad han förtjänar nästa gång.

Nej, nu ska jag joina de andra här i loungen där allt är gratis. Av det lilla som finns. Jag tänker fortsätta hälla på Martiniglaset :)
Sen ska jag lägga mig i min duxsäng och riktigt sova ut innan vi småttingar möts på gymmet imorn bitti innan frullen. Hoppas inga andra är där då, det är nämligen bara 5 maskiner i gymmet här. Skönt att vi inte är sex pers då.

Jag återkommer med mer rapporter imorn, eller på lördag!

Inga kommentarer: