måndag, april 09, 2007

Home sweet home

Jupp, då är jag tillbaka i Etown och Sverige igen.
Känns skönt måste jag säga även om jag älskar att vara ute och resa men det tar på krafterna.
Lämnade hotellet igår för en 17timmars resa med Silja Line. Alla blev besvikna på kvaliten. Inte roligt alls. Inte ens där på båten kom vi undan röken som infinner sig överallt i Finland.
För att få tiden att gå sysselsatte vi oss med att spana in de olika utrymmerna, såg Dreamgirls på båtens lilla bioteater. Eller ska man kanske säga rum samt sova så mycket det gick då galna spanjorer festade i korridoren utanför.
Innan vi gick och la oss besökte jag och Nives båtens disco. När man möts av kräkdoft i entrén och fulla fjortisar med kameror i högsta hugg är det inte ett bra tecken. Nej för vad vi fann inne i discolokalen var mer fullar fjortisar och de var inte ens många. Inte musiken var speciellt rolig heller så lika fort vi kom upp i hissen befann vi oss nere i vår hytt igen.

När vi landande hemma i lägenheten tillbringades resten av den soliga dagen (ja, jag måste ju berätta att det var snö över hela Stockholm samt vägen till etuna, whats up med det, trodde det var dags för vår nu??) i sängen med datorn i famnen. Har lyckats med bedriften att klara 3 banor på Rollercoaster. Jag vet, jag har inget liv. Sen satte en hemsk magsmärta in och då fann jag det befogat att sitta där och blippa på tangenterna.
Imorn är det återigen verklighet igen.
Dock avslutade vi denna resa med att småplanera yttligare en resa om en månad, till Rom. Mamma som vill åka och som betalar. Tror jag kan hitta en lucka även om det infaller just när praktiken är slut. Härligt skulle man kunna tycka men än vet jag inte hur det blir med min sista dag och så. Det återstår att se.
Ska försöka lägga upp bilder från resan men kameran vill inte överföra bilderna. Ni märker hur det går...

Inga kommentarer: