fredag, april 20, 2007

Räddaren i nöden

Igår kom jag till kontoret som jag brukar men dagen flöt inte på som jag föreställt mig. Nej, den andra hade under natten gått och blivit sjuk och kunde därmed inte jobba på eventet vi hade för företaget hon själv ringt in. Ängel, räddare i nöden, hjälte, u name it, tog jag mitt pick och pack illa kvick och hoppade på röda linjen. För inte vill man väl häcka framför en stel dataskärm hela dagen när man får chans att jobba på en fest, som visade sig vara en dagskonferens med middag, som dessutom gav betalt. Utförde dessa hjälteuppdåd på Clustret och även om det var en lång dag, stundtals mest köks-häng, vissa situationer som blev en aning bananas var det på det hele en bra dag. Jobbade med bra servitriser och träffade nytt roligt folk. Att vissa var en smula charmiga och luktade gott, tja, det var väl bara en bonus.
Serverade själv för första gången. Är evigt tacksam att det inte var ett mer allvarligt företag med krävade gäster. Dock var de stelast ever och otroligt tråkiga, men idag fick vi mail om hur otroligt nöjda de var, ja då var jag oxå nöjd.
Det är ju inte någon resturangutbildning jag går men jag uppskattar att få prova på dessa uppgifter även om det inte är något jag ser mig göra i framtiden. Allt gick bra och redan efter andra upphällningen kunde jag servera vinet med en hand. Gissa om jag var stolt när jag kunde ta ut sex tallrikar i en hand och yttligare en i den andra handen när vi plockade ut disken. Efter den långa dagen insåg jag dock att servering verkligen inte var något för mig, då jag inte gillade att sträcka mig in bland ett par som satt djupt inne i diskutioner för att ta, hämta eller servera något. Ja man lär sig något nytt varje dag!

Inga kommentarer: