lördag, april 14, 2007

Ebba von Sydow


För några inlägg sen skrev jag dels om Ebba von Sydow
Mycket kan man som sagt säga om henne. Vad jag själv tycker går upp och ner. Jag föjer inte hennes modetips eller på något annat sätt tar efter henne bara för att hon tycker när det gäller mode. Men så är ju världen, alla gillar ju inte min stil heller. Många gånger har jag läst i tidningar där Ebba skriver eller på hennes blogg om saker som jag förstått är en hit långt i förväg. Absolut roligaste jag läst är när hon (vad kan det blir, två år sen) totalsågade shorts, sen gick det några månader och den modeflugan slog ut och hon stod längt fram på barrikaderna och hyllade dem. Det var då Nives och jag hade varit i San Fransisco och Los Angeles och sett hur populära de var där. Eller det här med palestinasjal som hon nyligen beskrev i poisitiva ord. Personligen skulle jag aldrig kunna använda det plagget då det för mig alltid är förknippat med vänsterfalangen, något som inte är jag.
Många gånger tycker vi helt olika om saker och jag tycker det är trist att så många lyder hennes råd. Att inspireras är en helt annan sak!

Nu vill jag inte bara såga damen som jag överhuvudtaget inte känner what so ever. Jag ska härmed erkänna att jag beundrar henne som person, som fenomen. Kvinnan har lyckats att verkligen förvalta sitt namn som varumärke. Alla i landet har en eller annan åsikt om henne. Men det som imponerar mest på mig är ändå hennes driv och det tempo hon verkar ha. Hade jag fått en gnutta av hennes engeri hade jag varit gladare och fått så mycket mer gjort. Även detta har jag tidigare tagit upp, men då jag gått och tänkt på detta de senaste dagarna ville jag bara få ut mig det ändå. Kanske ska jag tänka på henne när det känns trögt och försöka få inspiration. Jag menar, kan hon kan väl jag.
Är det bara jag som tycker att det är imponerade allt hon hinner med? Ärligt kan jag erkänna att hon har ett liv jag gärna skulle vilja leva. För att bli lite dubbeltydlig här mot vad jag skrev nyss, vem skulle inte vilja ha inflytande att påverka så många?
Jag vet inte hur soppan kring hennes nya jobb verkligen stämmer, men nog känns allt som skrev om ev. avsked eller förflyttning som avundsjuka. Hon uppträder såpass bra att något fel med henne måste finnas, därav den dåliga publiciteten. Hur som tror jag att hon kommer lyckas med den nya livstilsgallerian, eller vad hon kallar det. Vad det nu kan vara för något egentligen.
Sen vet jag inte om jag kommer hänga där konstant. Jag menar, idagsläget är det oftast hennes blogg jag glömmer bort att uppdatera mig på men kanske följer jag efter för att läsa om henne som person.

Inga kommentarer: