onsdag, april 18, 2007

Bloggpassion

Jag vet att jag den senaste tiden varit riktig dålig på att skriva något och det beror inte på att jag inte har något att skriva om. Tvärtom, jag behöver få ut så mycket att det snarare är det som är problemet. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Ungefär som att komma in i ett rum som ser ut som Jerusalems förstörelse, men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och börja på kanten.

Eventuellt har jag kommit på vad som skulle kunna vara lite av min passion som får mig att jobba som Ebba. Nu kanske folk kommer börja skratta med tanke på den senaste tiden, men jag skulle vilja ha ett jobb där det igår i mina arbetsuppgifter att blogga. Ja, det kanske är lite töntigt, men jag gillar detta format och att man samtidigt kan förmedla tankar, händelser och åsikter utan att någon munhugger emot direkt. Gillar folk inte det jag skriver så är det ju bara att sluta läsa, svårare att bara sluta lyssna sådär rakt av.
Inte för att jag har något vettigt att skriva om egentligen, hade jag fått uppgiften idag skulle det till en början handla om kändisar, skvaller och andra triviala saker. Men jag hade gillat det.
Aldrig någonsin skulle jag påstå att jag är en bra skribent, tja, inte ens en skribent. Mycket meningsbyggnadsfel samt stavfel blir det ofta och mitt ordföråd är varken stort eller extraordinärt. Men det hade varit roligt och något som jag gillat att vakna upp på mornarna för. Åtminstonde bara för en vecka och prova på eller liknande.
Läsarskaran är ju inte heller den största, kanske för att jag skriver om fel saker, tråkiga saker eller för att bara mina kompisar läser (lite hoppas jag det beror på för att de vill hålla koll på mig, eller hur Mr M, P, A?).
Anledningen till att jag skriver överhuvudtaget är största delen för min egen skull, när jag ibland undrar vad jag har gjort någon speciell dag är det bara att backa i bloggen och titta efter. Men lite, lite skriver jag för andra. Jag hoppas att någon tycker att det ändå är lite intressant och roligt, inte bara för att det finns ett beroende. Det är något jag verkligen känner igen, i dagsläget tror jag att jag är uppe i ett tjugotal bloggar jag följer mer eller mindre gärna. Egentligen vill jag inte, är väl inte så intresserad, men jag bara måste.
Vem vet, kanske blir det kvalité av denna blogg oxå som är värd att följa. Antar att det bara är att hänga kvar...

1 kommentar:

mal the pal sa...

haha. jag läser dig darling. jag vill också blogga för pengar. jag vill heltidsblogga! det vore fabu!

/malin