söndag, mars 18, 2007

Utmaningen!!

Här kommer den. Det har tagit mig några dagar. Tycker att det känns väldigt svårt. Öppen som en bok jag är känns det som alla vet allt om mig men jag gör ett försök och berättar något som några ev kan ha missat.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir inbjudna ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit inbjudna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information

1. Jag är lite av en strumpfantast. Det har slagit mig att jag måste köpa minst ett par nya strumpor varje gång jag är i en ny stad. Brukar dock bli antingen noll antal eller åtta par. Senast jag ränkade mina strumpor (överfulla i två lådor i två städer) var de 78 par till antalet.

2. Ju äldre jag bli, desto mer höjdrädd blir jag.

3. Kärt barn har många namn heter det. Skrev ner alla en gång och hamnade någonstans runt 18 smeknamn. Det mest oväntade är att min morbror kallar mig för Ior.

4. Skulle inte banga att vara en fluga på prinsessan Madeleines axel för ett dygn.

5. Jag har lärt mig säga nej till många onyttiga saker den senaste tiden, med restriktioner för helgdagar. Men kanelgifflar skulle jag aldrig säga nej till!!

6. Det äckligaste jag vet är blöta bestick som ligger i diskhon och som fått vatten, matrester och annat sunkigt över sig!

De jag bjuder in är följande:
Nives, Sockan, Schnappi, Hanna, Täddä och Alexandra

Inga kommentarer: