söndag, mars 18, 2007

Lugnt vatten

Det är andra gången jag blev snuvad på en dejt med Eken bara för att han hellre träffar en tjej som han sen ska "sova sked" med.
Nu skiter vi i honom! Jävla tråkmåns.
Nä, istället for jag hem till Kristin i fredags efter jobbet och drack lite rött och degade framför Så ska det låta.

Igår blev det en ytterst tidig uppgång för att vara lördag. For ännu en gång till huvudstaden och "jobbade" på EM i Longdrive.
Egentligen är jobbar ett stark ord då jag inte gjorde mycket nytta. Man kan lätt påstå att jag hade det glassigaste och lugnaste jobbet i entrén.
Det mest roliga och spännande som hände under dagen var när Klasse Möllberg provade en alkomätare efter ett par glas skumpa i slutet av dagen. Då förstår ni nivån på skojsigheterna.
Tillbringade lite social tid med Anna, Martin och Täddä på kvällen. Soft och lugnt. Inget oväntat, inget nytt men ack så trevligt i goda vänners lag.

Idag tog jag mig akt att sova ut men vaknade förskräckligt tidigt ändå. Inte kände jag mig utvilad heller för den delen.
Far och jag skulle spela badminton men hallen öppnade först en timme efter att vi anlänt och tappade sugen totalt.
Istället fixade jag till mig och fikade med Kristin på klassiska Kaka.
Tror minnsann att jag inte varit där på ett år nu. Kändes som det var dags för det minst sagt.
När vi satt där och filosoferade om livet och andra roligheter slog det mig att jag kanske var den som var ämnad att återuppta affärsverksamheten i Brasseriets gamla lokaler. Stället har inte varit i bruk sen det stängde runt år 2000. Mamma krossade dock de planerna när jag kom hem med informationen att efter lokalsaneringen ska det bli bostadsrätter där.
Jaja, det blir inget hårt arbete i stan i sommar, kommer hem till Gbg som tänkt.
Ja det är ju ändå inte fy skam. Enligt planerna ska ju Nyponrosen, Chokladhjärat och jag tillbringa många mornar med frulle på ballen. Dagens nya ord!

Inga kommentarer: