måndag, mars 19, 2007

Skratta eller gråta?

Den här sovmorgonen jag sett fram emot och som jag tyckte mig vara väl förtjänt av, jag jobbade ju ändå i lördags, blev knappast av i morse. Nej, M skickade sms igår kväll om måndagsmöte kl 9 imorse.
Finns det någon som tror att detta möte ens blev av, nej knappast.
Varför alltid insistera på att boka dess möten när ingen dyker upp. Vi var iofs några på kontoret denna tidiga timme men inte blev det något möte inte.
Nej nu är den framflyttad till eftermiddagen. Ja, detta betyder att det blir ytterst spännande att se när man kommer hem dag.

Satte mig på tåget som skulle avgå 7,29 imorse. Inte åkte den iväg inte. Speakerrösten sa att tåget inte kunde avgå pga personalbrist. What?
Detta är inte första gången det händer. Jag är ledsen, men SJ får inte ha dessa anledningar. Det är inte ok! Tänk vad en person som bestämmer sig för att vara hemma sabbar för så otroligt många andra.
Hursomhelst, när alla gått av tåget för att invänta bussar sa samma speakerröst att tåget visst skulle avgå då de hittade en fikande konduktör i fikarummet på centralen i Eskilstuna. Ja jag säger då det...
Iväg kom vi, men vi blev tjugo minuter försenade. Inte för att jag egentligen var stressad, hade inga som helst förväntingar på detta morgonmöte, som sen inte blev av.

Vilken start på veckan!!

Inga kommentarer: