fredag, februari 09, 2007

Vindejt

Var på dejt igår. Det var trevligt! Som alltid!
För sällskapet stod Knutte och Schnappi.
Platsen för brottet var det omtalade Storstad.
Mitt nya Vasastan, jo, jag kände mig nästan hemma. Vilket var poängen!
Vasastan är ju mitt andra hem i Göteborg. Men jag måste erkänna att jag syndat och inte varit där på månader. Så många faktiskt att jag inte minns när jag var där senast. Jag skäms!!
Det mesta på Storstad kändes bekant, såsom inredning, stämning och kvalitén på människorna. Jag motsätter mig en sak dock. Priserna. Det som gör Vasastan till mitt kära hjärtebarn är dessa fantastiska priser. Oavsett om du är student, Lisebergare, arbetare eller miljonär har du alltid råd med ett (helst fler) glas öl/vin/cider för en 25-lapp. Det är aldrig pjåkigt! Kvalitén är kanske inte top of the muffin men det slinker lätt ner och det smakar fan inte illa. Men! Ett glas vitt, gott och kall till trots, för 64 kronor är inte ok. Nej, det är aldrig ok. Kanske inte lika illa som på Sturecompaniet, men återigen, det är inte ok!

När jag kom hem nåddes jag av beskedet att Anna Nicole Smith och jag kände en liten smärta i mitt hjärta. Kände inte kvinnan nånstans och jag vet inte om hon på något sätt påverkat mitt liv i någon riktning men jag kände så synd för hennes lilla dotter. Först brorsan och sen tät inpå den som kanske är viktigast, mamman.
Klart hon dog av droger, helt min åsikt. Hur kan människan annars behålla sin smala kropp då hon ju uppenbarligen har anlag att vara något större?
Jag tänker inte lägga ner så mycket mer tid på detta, men jag tycker det är tragiskt och inte speciellt roligt. Tänk på detta små barn hur det kan gå!!

Inga kommentarer: