söndag, februari 11, 2007

New shining star

Aldrig någonsin har jag påstått att jag är av normala kaliber.
Nu ska jag erkänna ännu ett knäppt Marika-beteende.
När jag lyssnar många gånger på en låt, ny som gammal, skapar jag alltid mig min egna musikvideo i huvudet.
Just nu tuggar en speciell låt runt på repeat i hjärnan och om jag blundar ser jag mitt eget youtube live, men mig själv som huvudrollsinnehavaren. I just denna låt är sångaren manlig men det spelar ingen roll, jag mimar bara med.
Jag ser mig i en förbannat snygg svart kappa, långt lockigt hår och svart basker, superglad som går omkring i centrala sthlm och delar ut lila gerberor (heter det så i plural) till stressiga förbipasserande människor jag aldrig tidigare träffar, men utgångspunkt från Hötorget ner mot Stureplan. Deras reaktioner är lite av grejen med videon. För tanken är att jag är så glad och lycklig att jag vill dela med mig det till alla medmänniskor.
Det hela började redan på gymnasiet när vi hade rörlig bild och då skulle spela in en musikvideo. Vårt bidrag går inte till historiens bästa, men jag gör nya försök och kreerar dem i mitt huvud nu istället...

Inga kommentarer: