fredag, januari 19, 2007

Veckan till ända

Det känns rätt bra faktiskt.
Men jag känner mig lite sliten nu, även fast det bara var första veckan.
Jag antar att det är ok att känna så en fredagkväll trots allt.

Hade induvidellt samtal med D på morgonen. Fick ganska mycket beröm men även några tips från coachen. Ingenting som jag inte redan visste, typ att använda ett lugnare tempo när jag ringer och jag flinkade in att jag måste lyssna mer.
Men som de säger, jag är en oslipad diamant som kommer bli riktigt vass när jag är klar, mohahaha.

Blev bjuden på lunchen som var riktigt trevlig. Återigen på SVT. Tycker det stället är lite tråkigt om jag ska vara ärlig. Jag vet inte varför för maten är inte speciellt godare på TV4, men jag föredrar nog den lunchresturangen.
Dagens kändis på SVT var lille Max från Svensson Svensson. Han såg exakt likadan ut som när han var tolv om än längre. Började småfnissa för mig själv när jag tänkte på hans klassiska potatisätande i Sune-serierna och funderingar om husvagnsägare med staket är rika. Inget jag kunde berätta högt dock.

Under dagen pratade jag med världens trevligaste person på en fondkommision. När samtalet avslutats satt jag och flinade för mig själv rätt länge. Man kan säga att han gjorde min dag!!

Förövrig har det varit ganska mycket bra idag:
* Mycket fint imorse när jag gick till tåget. Snön föll, marken var vit och det var ljust. Alla såg halvt ut som snögubbar allt efter de trillade in på tåget. Jag blev omsprungen av strulet på väg till tåget, tänkte se vilken vagn han valde för att inte ta den, glömde bort det och hamnade i samma ändå. För fjärde gången den här veckan. Ja nu borde han ju känna igen mig om inte annat.
* Örhängerna jag fick av O i födelsedagspresent/julklapp älskar jag jättejättemycket och har användt dem flera gånger. Tyvärr är piggarna bakom lite för långa så de är inte speciellt anpassade för telefonsamtal och att sova i. Men ack så tjusiga. Tyvärr lyckades jag inte ta kort på dem nyss. De var helt enkelt för små.
* Fick sluta tidigare. Eller, vad kan man mer göra en fredagseftermiddag efter en väldigt bra vecka. Alltid skönt att komma hem tidigare.
* Bestämde att ta några öl med en gammal parkvårdare som nu befinner sig i sthlm.
* Träffade en klasskompis på centralen. Bekanta ansikten i en ny stad är alltid skönt.
* Patrik och Carin fick vara kvar i Let's Dance.
* Sovmorgon imorn. Ska spela badminton med far vid elva så jag kan nog få sova ut ganska länge räknar jag med. Vaknar säkert med ett ryck och funderar på vilken dag det är och varför jag sover så länge.

Ok, jag är väl inte världens mest insatta tjej i sporten på tv och allt vad som händer kring Patrik Ekwall och alla hans uttalande hit och dit, men jag har alltid gillat honom. Verkar vara lite ensam på den punkten. Tillsammans med Carin utgör de ett fint danspar och idag dansade de bra.
Men bäst tyckte jag ändå att Carins brorsa och vår eventkollega Daniel och Erika var bäst.
Om killarna nu åker till fyran för att äta då de vill spana på Nora måste jag ju passa på att själv skaffa mig ett span, så varför inte han? För oss tjejer är det mest byggnadsarbetare att spana på, äldre sånna och jag är inte som Flanet, haha. Nä, men någon måste jag ju hitta att ögonäta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och staplar du dom på höjden så borde det bli 1.400 mil.
Etttusenfyrahundra mil.

Och på längden, 26.600 mil
Tjugosextusensexhunda mil

Matte är dock inte min starka sida så någon annan får gärna räkna mer på det.