måndag, januari 22, 2007

Vit helg


Helgen började ganska soft men en timmes match i badminton med pappa. Tyvärr var jag inte tillräckligt bra denna gång utan förlorade alla matcher. Men nästa gång tar ja'n!
Lördagskvällen innehöll ett besök på Kina med A, K, T och M för att sen fortsätta kvällen hos T i trevligthetens tecken. När hans föräldrar kom hem handlade samtalsämnena mest om döden och begravningar som så ofta.
Söndagen var mest vit, både på det ena och det andra sättet. Detta var vad jag såg från mitt fönster. Kanske inte världens finaste bakgård, men vinterlandskapet var som på ett vykort. Natten till söndagen där var mest ettt skyfall av snö men i ett lugnt tempo. Det var riktigt mysigt och julstämningen infann sig nästan.
Dagen var lugn då jag hade en sån förbannad träningsverk i ryggen. Många otänkbara muskler tränar man när man spelar badminton upptäckte jag.
Men, av någon anledning lyckades jag lägga alla kläder snyggt i garderoben/byrån/resväskan (ja det är inte lätt att ha en ambulerande garderob som tjej med mycket kläder) och sortera och renskriva praktikpapprerna, dvs telefonlistorna. Vet dock inte hur mycket det hjälpte för dagens stora utamaning var att hitta rätt i de gamla listorna.
Lagade mat (har blivit något av en söndagstradition för mig, ingen söndagsstek a la mamma här inte!) och vilade framför På Spåret. Kunde väldans mycket, är rätt allmänbildad till trots!!

Inga kommentarer: