fredag, januari 19, 2007

Rättelse

Först vill jag be om ursäkt, men som jag skrev i inlägget Rich Bitch igår var mina källor kanske inte helt pålitliga vilket vissa uppmärksammade. Dessutom vet jag nu att jag var rätt otydlig med vissa saker.

Till P: Du hittade en bättre och lättare lista att tyda. Men du skriver oxå att både Twinsen och Brittan innehar 700 miljoner kronor vilket skulle betyda ca $100 miljoner. Där blev det alltså en nolla för mycket när jag skrev inlägget. Så kan det gå ibland.
Ändå är jag nästan säker på att jag hört $1 billion när det gäller Twinsen, men det kan ha varit en felbedömning från min sida.
Anser fortfarande att det är skumt att de ligger på samma förmögenhetsnivå, poängen är att jag trodde Twinsen hade betydligt mer än Brittan.
Tack för hjälpen kära P!

Till Smultron: Som sagt, jag var inte helt tydlig där. Jag menade att om man tog ut 1,5 miljarder oavsett valuta, men i detta fall SEK och just i 50-öringar bara för att få en himla stor mängd mynt.
Men jag gillar din tanke. För tänk om man skulle omvandla dessa 1,5 miljarder Dollar till SEK skulle det ju bli som du antyder ca 7 miljarder SEK och i 50-örings tänket bli ca 14 miljarder. En oerhört svindlande summa mynt. Finns det ens så många femtiöringar? Frågorna kvarstår dock, hur mycket plats tar det? Skulle man kunna komma ett varv runt jorden? Hur långt upp i luften skulle man komma? Någon som orkar räkna ut? Jag är extremt nyfiken på svaret.
Tack Smultron för att du upplyste mig!

Inga kommentarer: