torsdag, januari 04, 2007

Summa sumarum 2006

Jaha, då sitter vi här i början av det nya året.

Vad hände egentligen med det gamla? Kommer alla år i framtiden går så här fort?
De äldre brukar ju säga det.
Men nog var 2006 ett bra allt. Jag antar att det har gått så fort bara för att jag har haft så mycket att göra.
Bland annat detta:

"Januari:
Inledde året på fucking french pepole's rum på hostelet i New York för att avsluta natten sjungandes och dansandes i spanjorernas rum
Resan var mycket trevlig och min Abercrombie-mängd i garderoben ökade.
Trist bara att det tog mer än två veckor att bli frisk från sjukdom och säkert alkoholförgiftning väl hemma.
Bostadsrättssökandet inleddes. Hittade första favoriten i Johanneberg.



Februari:
Det jag minns av denna månad, utan att titta i mina anteckningar, är allt vad vi slet för att få ihop Brandhains fucking Marknasplan. Vi lyckades, alla i klassen, till slut och på redovisningsdagen kom det tårar från flera håll. Jag visade klassen mina dolda kareoke-talanger, eller kanske snarare brist på dem. Men det där med schlagerlåtar, där är jag fortfarande bäst!!
Såg Brokeback Mountain och mitt hjärta stals av underbara Jake Gyllenhaal. Hur kan jag ha missat hans skönhet innan? Det är ett mysterium!
Fick i skarpt projekt av skolan att arbeta med Volvo Ocan Race.
Avslutade månaden med dansbandshelg på Svenska Mässan. Band som Arvingarna, Face-84, Barbados och Torgny Melins spelade och jag och K insåg hur bäst vi var som buggpartners. Så länge jag fick föra.
Sist men inte minst, Tre Kronors OS-guld. Jag grät som en tok efter slutsignalen!



Mars:
Startade rekryteringsprocessen med VOR, tog med brorsan ut på krogen för första gången, slöföljde Melodifestivalen halvt om halvt men stormade nästan av ilska när svenska folket röstade fram Carola. What lixom?
Inledde en stor utseendeförändring hos mig själv. Min förvandling mot att bli blond. Även om det bara var slingor till en början .
I slutet av månaden kom en av mina älska vännerpå besök och det var första gången på flera år vi överhuvudtaget träffades, Johan Ek. Vi hade skitkul när vi var ute på Nivå och härjade.
Och så hände det. Jag träffade Honom! Han! Han som fuckade upp min hjärna i nästan ett halvår, och som jag idag kanske inte har släppt till hundra procent.
Jag minns allt som det vore igår trots tiden som gått och tillståndet jag befann mig i. Fan, jag skulle aldrig gått med på att följa med till baren för att dricka den där ölen. Jag skulle aldrig svarat på kyssen. Jag skulle aldrig erbjudit honom att följa med oss hem.
Men inte heller...
April:
Började väldigt bra med Honom. Även denna dag sitter fastetsad på min näthinna. Kommer det någonsin försvinna? Blev sedan dumpat på världens fulaste sätt, så dåligt att det blev roligt, skulle jag skratta eller gråta?
Infomöterna inför VOR startade och det kändes som om tiden bara flög iväg.
Lisebergssäsongen började närma sig starten så det var många besök dit innan parken verkligen öppnade. Första helgen var extremt jobbig, kändes inte alls lika kul att vara tillbaka.
Blev dumpad av Honom på världens roligaste sätt bara för att det var så extremt jävla dumt. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Tyvärr var han inte helt klar med budskapet så någonstan fanns ännu ett hopp, kanske därför hang-up'en fanns kvar så länge.
I slutet av april träffade jag någon som lyckades få mig på andra tankar, om så bara för en vecka, men det var vad jag behövde. Att han skulle dyka upp igen om skruva tankarna var jag då ännu inte medveten om.

Maj:
Ännu en månad fylld med VOR-arbete, utgång med Johan Ek och en kväll med Saturday night Fiver tillsammans med klassen. Vi var de enda i halva Scandinavium rockade, hahah måste ha varit en syn.
Åkte iväg på kollo med klassen till Flatön och som vanligt när jag åker bort kunde jag inte hålla mig frisk. Förövrigt minns jag det som ganska lyckat om en kallt. Maten var god iaf.
Bostadssökande inleddes på allvarl och jag har ingen koll på hur många lägenheter jag flängde emellan.

Juni:
Månaden med mycket händelser. Först och främst var det Volvo Ocean Race som äntligen skulle segla in i stan. Förberedelserna var många och långa, idag är det endast ett gott minne. Både av succé och för att vi hade det så roligt.
Innan hann jag dock av en konstig anledning få hem världens mest otippade människa. Jag undrar hur många som vet. Det kan vara något av det jag kommer skratta med åt under hela 2006.
Samma dag som VOR startade försvann äntligen alla mina bostadsproblem. Jag hade till slut fått min egna lägenhet. I Johanneberg. På samma gata jag började letandet i feb.


Juli:
Det var först nu jag lämnade Kålltorp jag trivts så bra i för att bli stadsbo.
Högsäsongen startade på Liseberg och jag hoppade över till entrékassan.
Olyckan på bergbanan inträffade efter en hård natt med Johan Ek och sen dess har jag svårt för utryckningfordon på vissa speciella platser.
VM-final i fotboll och Frankrike som jag hejade på förlorade tragiskt.
Det sägs att det var fint väder denna månad men vad vet jag. När jag jobbade satt jag inne i en varm bur och när jag var ledig var jag tvungen att packa upp i lägenheten eller så regnade det.
Gjorde en rolig shoppingroadtrip med N, O och G för att avsluta det hela med tjejkväll hos S då även N var med.


Augusti:
I början av månaden träffade jag en trevlig kille som säkert inte var min typ men som jag aldrig upplevt som något sexigare. Tror att han var något av en bad boy och vad det var jag föll för kan jag inte förklara.
Fick efter lång tid semester och passade på att tillbringa den lediga tiden hemma hos mamma och pappa i etuna då det inträffade samtidigt som Friidrotts-EM i Göteborg. Känns skönt att slippa turisterna och hetsen på stan, men samtidigt ångrar jag mig lite eftersom jag ska föreställa mig en event-student. Men ibland går lugn och ro före erfarenheter.
Bror och jag tog oss en sightseeingtur till Sthlm en varm onsdag. Vårt främsta mål var att spana in konkurrenten Gröna Lund och vi fick vatten på kuvertet om att Liseberg fortfarande är nummer ett. Inte ens värt att jämföra dem då Grönan är ett skämt.
Vår biltur runt stan är jag idag väldigt glad för då jag nu själv har hamnat i huvudstaden.
Åkte till Danmark med parkvård. Lyckat, om än mindre kåt stämning än sist. Jag skulle snarare säga att det var skönt. Min uppgift blev att ta hand om alla fyllesjuka och ledsna jobbarkompisar. Tror jag skötte det ganska bra.
Skolan började igen och alla i klassen undrade vart sommaren tagit vägen.


September:
Ännu ett stort projekt inleddes i skolan samtidigt som jag jobbade på på Liseberg. Så fort det återigen blev lågsäsong var jag tillbaka på parkvård. Gick bättre än väntat även om det kändes sådär.
Fick äntligen min julklapp, en resa till valfri storstad. Så jag tog mamma och pappa i varsin arm och åkte ner till Rom. Vi hade några riktigt sköna dagar då vi mest tog det lugnt. Riktigt bra.
Sverige hade riksdagsval och vi fick äntligen en ny regering. Vem föredrar inte härliga karln Fredik mot piggsvinet Göran?
Oktober:
Planering inför nyårsresan startade.
Guldläge-projektet kom igång och jag blev projektledare.
Frölunda spelade något så fruktansvärt så det var inte mer en rätt att det låg långt ner i tabellen.
Parken stängde, men tyvärr på ett trist sätt. Flummen-olyckan påverkade att vi inte fick vår välförtjänta avslutningsfest. Det plus att Han var i parken gav mig effekten att jag sprang in på Balder toa'n och spydde. Inte mycket partystämning var kvar på kvällen.
Veckan efter var den nästan glömt och jag firade min nya lägenhet och Millas födelsedag. Allt var bra fram tills utgången som var extremt skum. Vännens vän och hans vän bara försvann och lämnade mig i totalt oförstånd.
Brittan fattade månadens klokaste beslut och lämnade loosern Kevin. När jag läste det räddade det hela min dag!


November:
Skolan slutade teoretiskt och vi gick ut på praktik. Hade inte mitt färdigt till starten så jag for till sthlm som en tok för att lösa det. Vilket jag till slut gjorde, och jag var nöjd med vilket jag valde.
Innan hann vi avsluta Guldläge. Inte riktigt som vi tänkt på många plan, men jag tycker det känns helt ok ändå.
Var på premiären av säsongens dvd-film som var bättre än väntat.
Herr B fyllde år och hade en riktigt bra fest. Gjorde debuten på Pustervik efteråt, och det berodde helt klart på vilka som var där och inte på stället.
Liseberg öppnade igen, denna gång för julen. Jobbade hela tre gånger innan jag sa upp mig för att förbereda mig inför flytten till östkusten.
Mormor har nu varit död i ett år.


December:
Packade ner halva mitt liv i pappas bil och lämnade Göteborg för sex månader hos mor och far.
Började praktiken och det hela kändes jättebra från början.
Träffade mina klasskompisar för fika när jag fyllde år, en dag som för övrigt var mycket trevlig.
Lunchade ofta på Tv4 och blev halvt tjenis med Bengt Magnusson. In my dreams.
Besökte F-rock-finalen med A men avslutade den kvällen på Akuten i Karlskoga pga seriöst dumma småkids.
Jul hemma hos päronen, ganska mycket lika men lite nytt. Det var lugnt och skönt och jag fick jättebra julklappar av tomten.
Avslutade året med några av dem jag gillar allra mest på en liten ö men i en underbar stad."

Det hela började bra och summan av året var kanon.
Nu får jag se till att 2007 blir minst lika bra.
Trots att jag inte har några löften eller egentliga planer.
I'm taking it step by step...

Inga kommentarer: