lördag, januari 06, 2007

Tårtkalas

Min kära vän Maria fyllde år i torsdags men eftersom jag fortfarande var ganska schleeten från resan bestämde Chokladhjärtat och jag oss för att fira henne igår efter jobbet istället.

Vi planerade måltiden med Maria, som är kocken i gänget, fick själv stå för matlagandet.
Chokladhjärtat och jag stod för själva tårtbakandet.
Måste säga att jag är nöjd med resultatet faktiskt.
Det verkar som tårtor och bål är lite av min grej. Det är ju en positiv sak, festfixare som jag är.
Vi satte i oss så mycket mat att det knappt gick att tänka på tårtan, men framåt midnatt var vi ändå tvungna innan Maria skulle åka hem.
Chokladhjärtat var kvar ett tag till och innan hennes sorti kom vi fram till att vi befann oss i ett tillstånd som kändes som onykter då vi var så äckligt mätta. Ögonen gick lixom i kors.
Se själva, det ser rätt bra ut:


Inga kommentarer: