torsdag, januari 25, 2007

Not a virgin anymore

Kunskap är makt. Ändå är det inte riktigt exakt vad jag menar. Det jag menar är att förberedelser och vetskap ibland kan vara oerhört skönt. Att släppa kontrollen vid ej eget valda tillfällen är jobbigt.
Denna dag är ett ytterst bra exempel.
Allt gick bra fram till eftermiddagen då jag skulle följa med på yttligare ett kundmöte.
Iofs roligt och lärorikt men jag hade gärna velat vetat om det igår så hade jag kunnat anstränga mig att hitta rätt schampoo när jag duchade (av alla flaskor i duschen ser alla hårvårds-flaskor likadana ut och jag trodde jag använde schampoo och balsam tills jag insåg att det var balsam och hårinpackning jag använt, inte undra på att håret blev extremt otrassligt) och lagt några fler minuter på att välja kläder. Men icke!!
Istället kändes dagens utstyresel sådär på kundmötet men inte var det slut där.
Här gick jag och trodde att kvällen i storstan skulle rundas av med en fika eller dyligt med klasskompisarna därupp men istället...Sturecompaniet! Resumés Mediabar!
Ojoj, det var ju inte alls vad jag tänkt mig, stureplanskrog och alkohol.
När det gäller kläderna var jag nog den enda som kände mig obekväm även om kanske någon tittade konstigt på min väska. Inte för att det var en vanlig kväll då Guccin krävs...
Vi var ju där ganska tidigt, fick varsin drinkbiljett av Mr Cavling själv och jag avslutade allt med att ta tåget hem vid niotiden.
Det lustiga var att jag träffade en gammal bekant från skoltiden här i tuna. Då snackar vi en grabb jag gått i samma skola som hela vägen, från grundskolan i Tumbo till gymnasiet på Eskil. Vi har båda sett varann på centralen i sthlm på väg hem men ingen har sagt nått förrän ikväll då det var ganska tydligt då vi möttes ute i kylan.
Ja, oskulden för utelivet i huvudstaden är nu tagen. Av Sturecompaniet. Inte så tråkigt pinkat!!

Inga kommentarer: