måndag, december 25, 2006

Pest eller kolera

Jag trodde inte att detta skulle hända. Nu har jag verkligen sjukigt lågt. Det är nu bevisat, jag är tant. Eller tråkig. Kanske bådeoch.
Har velat hela dagen om jag ska gå ut idag eller inte. Det är ju juldagen for christe sake.
Skjutade bror hem till Degerfors på morgonen och trodde att jag skulle ha bestämt mig tills jag kom hem på eftermiddagen. Försökte få råd av vänner i gbg men det hjälpte nada. Först var jag helt inne på att skita i skiten, sen skulle mamma ut och jobba i natt så för att slippa vara hemma själv ändrade jag tankebanorna. För att sedan ändra dem igen, jag vill helt enkelt inte.
Varför skulle jag egentligen gå ut, bara för att det är juldagen och man måste gå ut?!
Det känns långt borta att jag skulle träffa några nya roliga på förfesten, hitta nån snygging ute och allmänt få en positiv upplevelse av kvällen.
Jag vet givetvis att inget kan hända om jag sitter hemma men jag kan den här stan, jag kan de här människorna. Det känns som det är osannolikt att något nytt, spännande händer.
Dessutom ser jag inte fram emot att må allmänt skit imorn, spendera pengar jag borde spara till Dublin istället och spela glad och nöjd när jag inte alls känner att så är fallet.

Jag vet att det blir vad man gör det till. Gillar inte den negativa känslan som finns här men jag vill inte heller spela ett spel. Är det helt och hållet mitt fel att jag inte gillar den här stan, att det är den som får mig att känna mig kvävd och att de jag en gång kände inte alls känner längre.

Förlåt mig så himla mycket att jag hade mer drömmar än vad den här staden kan erbjuda. Jag är ledsen att det känns som jag hålls tillbaka här.
Jag är ledsen att jag saknar Göteborg så jag gråter!!

Inga kommentarer: