onsdag, december 13, 2006

Något av den raka motsatsen


Igår var det verkligen en pissdag. Det började dåligt och avlutet var väl inte heller på topp även om humöret hade stigit någon grad.
Man kan sammanfatta dagen med att säga att det började med att jag snoozade för länge, tåget fick lokproblem in till sthlm, kom för sent, alla jag ringde var antingen sura eller totalt ointresserade, resterna jag skulle värma liknade mer gröt än pasta med kräftstjärtar. Eftermiddagens samtal likande förmiddagens, huvudvärk, mamma och pappa tjafsade när jag kom hem och jag kom inte i säng i tid då jag var tvungen att skriva ut alla inbjudningskort och översätta ett brev till engelska åt bror. De två sista momenten gick bra, om en lite segt. När väl huvudet landat på kudden tog det inte ens en minut innan jag var borta. Klockan var dock mycket så många timmar sömn blev det inte inatt.


Idag har det dock varit mycket bättre även om jag har haft en lätt huvudvärk långt därinne och konstant sprungit på toaletten. Så mycket att jag till slut var tvungen att springa till Konsum för att inhandla toapapper efter lunchen. Jag märker hur det låter, men riktigt illa var det kanske inte, men blåsan kändes konstant full.
Det började iofs med att även dagens tåg inställt så jag återigen kom försent. Men dagens samtal gick så mycket bättre. Jag fick in en offert! Riktigt roligt!! Lunch på vanliga stället, tv4 och dagen till ära blev vi bjudna eftersom vi firar lucia och Bengan stod bakom mig i kön. Jag säger ju det, jag och Bengan är verkligen tajta ;)


Kom iväg till Centralen precis sådär lagom men sen började något som liknade kaos. 17.14 satte jag mig på tåget hem. 19.53 steg jag av på perrongen i Eskilstuna. Snacka om grav försening. Det började i sthlm på centralen då det var signalfel. Rätt tidigt somnade jag och vaknade inte förrän vi stod stilla i Södertälje för ännu ett fel, vad vet jag inte för lyckligtvis somnade jag om. Men när jag vaknade igen runt tjugo över sju, fortfarande stillastående utanför Södertälje, av att en liten skitunge brevid mig satt å skrek ja då rök mitt tålamod. Inte på själva förseningen, den är jag så mentalt förberedd på + att jag inte hade bråttom hem, utan den jävla snorkillen! Men stark som jag är repade jag mig. Pappa kom ju och hämtade mig och det fanns god spagetthi och köttfärsås på bordet väl hemma så killen var ett minne blott.


Det är ju trots allt Lucia idag. Vi lyckades inte få killarna att lussa för oss trots att vi utdelat varsin roll till dem. Det enda av traditionen jag såg var veganer som var utklädda och sjöng på t-centralen om att kött var mord och ett gäng som antagligen var på väg mellan två gig. Men någon sång har jag inte hört nått av. D pratade om hur trevligt att vakna upp till det på nyhetsmorgon. Ha, tänk om man hade hunnit med det imorse.


En rolig sak med att vara hemma hos mamma är att man ibland hittar väldigt roliga skivor i hennes skivsamling. Ikväll hittade jag något av ett fynd som nu ska brännas in i min låtlista. Vilken det är säger jag inte då jag för resten av mitt liv antaligen kommer retas för det. Men musiken får mig på glatt humör och det finns vissa kopplingar till min far. Mer säger jag inte. Så har jag inget sagt.


Det verkar som att det kan lyckas bli en tidig sänggång ikväll. Hade varit trevligt. Jag har dessutom sovmorgon imorn på en hel timme. D och M ska på dejt ikväll (eller möte som M instisterar på att kalla det, my ass!!) så D har lite framförhållning. Jag ska låna mammas bil imorn då jag ska jobba på kvällen så jag är mest glad att jag slipper ännu mer tågtrassel. Men jag lär väl svära över bilköer istället...
16 dagar mina vänner. 16 dagar!!

Inga kommentarer: