fredag, december 15, 2006

Eniro's julfest och någon form av utgång

Igår tog jag för första gången bilen till jobbet. Tyckte jag var riktigt bra ute i tid, vilket jag säkert va. Hade tom räknat in bilköerna utanför sthlm med i planerna.
På eftermiddagen var jag med och jobbade på Eniro's julfest ute i Solna. Jag var huvudansvarig för kaffekokningen och porslinsansvarig när allt skulle dukas av borden. Lyckades riktigt bra, dock ett mindra nybörjarmisstag knappt värt att nämna. J-M blev lagomt sur men vi löste till det och nu kommer jag inte göra om samma misstag igen. Fick sluta en aning tidigare och på så sätt var jag hemma till tolv och kunde lägga mig i vanlig tid. Men det var roligt att jobba, träffa nya människor. Festen hölls i Eniro's egna fashionabla lokaler och jag skämdes lite grann när VD'n pratade om att konkurrenterna hitta.se och sesam m.fl. har en lång bit kvar för att nå Eniro's position. För vad använder jag på jobbet jämt, jo hitta.se. Växlar över till Eniro när jag inte lyckas hitta svaret på det första. Tror att de andra på kontoret oxå gör det. Hahaha, vilka förädare vi är.

Även idag hade vi sovmorgon. Vaknade ungefär samtidigt som jag i vanliga fall åker. Jag vet inte om det var så bra egentligen. Tur att det är helg nu så att jag verkligen kan sova ut.
Om ungefär en kvart är det meningen att Anna ska kliva över trösekln hos mig för att sätta igång någon form av förfestande. Jag har haft grav alkoholabstinens de senaste dagarna och jag vill verkligen gå ut ikväll, men orken är inte på topp. Idag ska jag inte vara en gammal tant utan en fabulös tjej på sitt bästa humör som flörtar omkull studenterna på Mälardalens Högskola som är i final på F-rocken vi tänkt gå till.
Men hur låter det egentligen att gå till Statt? Så bonnigt att jag dör. Men i brist på bröd.
Som sagt, hon kommer när som helst och som vanligt har jag massor att göra innan. Planering och prioritering har vi tidigare kommit fram till att jag behöver jobba med...men att blogga är ibland så mycket roligare...

Inga kommentarer: