tisdag, december 26, 2006

Live från tåg 445

Ätnligen är jag på väg hem. Fast det är med lite av en nervös känsla i magen. Jag har ju inte varit hemma på tre veckor och det känns just nu som en ganska lång tid. Bävar lite för mina döda blommor, den stora räkningshögen, kalla säng och unkla instängda lägenhetsdoften. Och vem ska nu stoppa om mig på kvällarna, vem kommer och väcker mig med ett välplacerat hopp på mornarna, vem fixar maten till mig och vem står för skjutsen? Nog kommer jag sakna mamma och pappa de närmaste veckorna, men jag får helt enkelt se till att Chokladhjärtat fixar omstoppningen.
Givetvis ser jag fram emot att få komma hem, träffa alla, besöka bekanta "trygga" platser och vara lite "normal" igen.

Sitter nu på tåget och kunde inte hejda mig från att prova det här med att blogga direkt från sittplasten med halva Sverige som svischar förbi utanför fönstret i 200 knyck. Jag är ju än inte allt för van med det här trådlösa min nya fina dator är utrustad med. Fast SJ snodde 89 spänn för besväret. Eller, rättare sagt mamma. Sorry!
Jag är lite rädd att datorn ska halka ner från bordet framför mig i allt skakande som tåget har för sig. Som sagt, jag är ju inte van vid sånt här.
På tåget till Katrineholm var det givetvis övermycket folk för att inte tala om alla fruktansvärda väskor överallt. Varför åker jag idag min nöt? Kunde ju lika gärna åkt imorn med mer plast och ev lugnar. Men man får se det som en erfarenhet!

Vi får se vad som händer väl framme i Göteborg. Det pratas litegrann om öl och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var sugen. Frågan är bara var och när jag kommer hem. 21.17 säger tågtidtabellen men man vet ju hur det är med SJ och mellandagar. Efteråt ska jag hem för att sedan ta mig ner på stan igen. Då kan klockan vara närmare tio. Men folk ska väl ut idag oxå så ställerna är väl öppna. pubar och ölhak menar jag.

Frågan är nu om jag ska gå in till bistro-vagnen och köpa något för att stilla den kommande hungern. Vad ska jag då göra med datorn och väskan? Tjuven skulle ju iofs inte komma långt men jag har ingen lust att bli av med något i onödan!

Nej, nu ska jag blippa lite och hoppas på att tiden går fort så att jag snart är framme för att ta ett iskallt glas öl. Det vore mumma =)

Inga kommentarer: